همزمان با شروع تابستان برای بهره‌وری بهینه از منابع انرژی و آشنایی شهروندان با روش‌های صحیح الگوی مصرف آب، دورهای آموزش مجازی در سرای محله برگزار می‌شود.  

صرفه


این روزها با توجه به شروع فصل گرما و شیوع بیماری کووید ۱۹ به طبع مصرف آب افزایش یافته که نیازمند مدیریت صحیح از سوی شهروندان است. مدیر روابط‌عمومی‌ و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب منطقه ۴ با بیان این مطلب افزود: «طرح تابستانی آموزش مصرف بهینه آب با توجه به شیوع ویروس کرونا به‌صورت آنلاین در صفحات فضای مجازی شهرداری‌ها و سرای محله‌ها در حال اجراست. »
به گفته «محسن گرزین» با توجه به وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور، به‌ویژه تهران، و لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب، آشنایی شهروندان با مواردی مانند حفظ و نگهداری منابع آب، ضرورت اجرای کامل شبکه جمع‌آوری فاضلاب، بازچرخانی آب به چرخه طبیعت از طریق تصفیه فاضلاب، استفاده از فاضلاب خاکستری و نقش مؤثر آن درکاهش چشمگیر هدررفت آب شیرین ضرورت دارد.  
گرزین همچنین با اشاره به میزان استاندارد استفاده هر خانواده از انشعاب آب توضیح داد: «الگوی مصرف در مصارف خانگی به ازای هر خانوار ۱۴ مترمکعب در ماه است و در مصارف غیرخانگی ظرفیت مجاز برای مصرف در قبض آب بها درج شده است. بنابراین در واحدهای مسکونی و غیرمسکونی مصرف آب بیش از الگوی مصرف مشمول تعرفه بالاتر می‌شود. »
این مدیر از شهروندان درخواست کرد تا در زمان پیک مصرف آب در ساعت‌های ۱۱ تا ۱۴ و ۱۸ تا ۲۲ برای سعی کنند با برنامه‌ریزی، میزان مصرف آب را در این ساعت‌ها کنترل کنند و کاهش دهند.  
مدیر روابط‌عمومی ‌و آموزش همگانی شرکت آبفا (۴) در پایان اضافه کرد: «مشترکان محدوده آبفا (۴) می‌توانند برای ثبت و پیگیری حوادث با شماره ۱۲۲، ثبت و پیگیری شکایات با شماره ۵۵۸۱۱۰۰۴ و یا با سامانه پیامکی ارتباط مستقیم با مدیرعامل آبفای منطقه ۴ با شماره ۲۰۰۰۰۴۱۲۲ تماس بگیرند.  
 

کد خبر 529770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کوچه پس کوچه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha