همشهری آنلاین: هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز فعالیت 4 شرکت کارگزاری را در بورس کالای ایران صادر کرد.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس تهران، شرکت‌های کارگزاری باستان، بورس کالای خاورمیانه، میثاق الانوار و دنیای فلز با سرمایه 30 میلیارد ریال مجوز فعالیت در بورس کالای ایران را دریافت کردند.[مفاهیم پایه بورس: کارگزار بورس]

این شرکت‌های کارگزاری ملزم به رعایت نکات ذیل هستند:

الف) مؤسسین شرکت‌های کارگزاری مذکور، ظرف 3 سال از تأسیس شرکت کارگزاری، نمی‌توانند سهام یا حق رأی خود را حتی از طریق وکالت به دیگری منتقل کنند.

متن تعهد نامه مؤسسین در این زمینه، به پیشنهاد مشترک معاونت حقوقی و معاونت نظارت بر نهادهای مالی و تأیید رئیس سازمان تعیین می‌شود.

ب) نامهای پیشنهادی برای شرکت‌های کارگزاری مذکور، با موافقت معاونت نظارت بر نهادهای مالی و تأیید رئیس سازمان قابل تغییر است. همچنین تغییر مؤسسین یا درصد سهامداری آن‌ها، مشروط به اینکه مجموع امتیاز مؤسسین کمتر از امتیاز کسب شده براساس شرایط فعلی نشود با تأیید رئیس سازمان بلامانع است.

ج) امتیازات کسب شده، براساس اطلاعات ارائه شده از طرف مؤسسان بوده است و چنانچه در هر مرحله از تأسیس یا پس از تأسیس شرکت کارگزاری، خلاف آن اثبات شود، مجوز تأسیس شرکت کارگزاری لغو و با متخلف مطابق مقررات رفتار خواهد شد.

د) با توجه به اینکه تعداد متقاضیان تأسیس شرکت‌های کارگزاری که براساس بندهای فوق، موفق به اخذ مجوز تأسیس شده‌اند، کمتر از تعداد مورد نظر هیأت‌مدیره است، لذا از تاریخ ابلاغ این مصوبه به مدت 20 روز برای رفع اشکالات به ایشان فرصت داده می‌‌شود.

همچنین بر اساس تصمیم هیات مدیره سازمان بورس، اختلافات آن دسته از فعالان بازار اوراق بهادار، (موضوع مادۀ 36 قانون بازار اوراق بهادار ج.ا.ا) که فاقد کانون مربوطه هستند در کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار حل و فصل شود.

کد خبر 52949

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز