جمعه ۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۹
۰ نفر

ژنرال دیوید پترائوس، فرمانده نظامی آمریکا در عراق امیدوار است که بتواند پیش از ترک مقامش نیروهای بیشتری را از عراق خارج کند.

پترائوس از طرف وزیر دفاع آمریکا برای پست ستاد فرماندهی نیروهای آمریکایی در خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای میانه پیشنهاد شده است و قرار است ماه سپتامبر پست خود در عراق را ترک کند.

به گزارش بی‌بی‌سی، دولت آمریکا اعلام کرده است که در ماه ژوئن کاهش نیروهای نظامی در عراق را برای مدت ۴۵ روز متوقف خواهد کرد. فرمانده نظامی این کشور در عراق معتقد است که احتمالا خواهد توانست پیش از به سر رسیدن این مهلت شمار بیشتری از سربازانش را به آمریکا بازگرداند. ژنرال پترائوس هیچ اطلاعاتی از میزان کاهش نیروها در عراق اعلام نکرده است.

پس از پایان آخرین دور از نقل و انتقالات سربازان آمریکایی از عراق در ماه ژوئن، شمار سربازان این کشور در عراق حدود ۱۴۰ هزار نفر خواهد بود. پترائوس اکنون در حالی از کاهش نیروها در عراق سخن می‌گوید که در دوران فعالیت خود بر افزایش تعداد سربازان آمریکایی در عراق نظارت داشته است و همواره از این افزایش نیرو حمایت کرده و آن را به نفع امنیت و ثبات در عراق خوانده است.

یک ماه پیش رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، ژنرال دیوید پترائوس را به‌عنوان جانشین دریاسالار ویلیام فالون پیشنهاد کرد و درصورت تأیید این پیشنهاد از سوی سنای آمریکا، ژنرال پترائوس به‌عنوان رئیس ستاد فرماندهی نیروهای آمریکا در خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای میانه معرفی می‌شود.

دریاسالار ویلیام فالون حدود ۲ ماه قبل از سمت خود به خاطر اختلاف نظر با جورج بوش کناره گیری کرد. رهبران حزب دمکرات، استعفای دریاسالار فالون را نشانه‌ای از تلاش‌های کاخ سفید برای خاموش کردن صدای مخالفان در دولت می‌دانند. ژنرال ری‌اودیرنو  از فرماندهان ارتش آمریکا و معاون ژنرال‌پترائوس نامزد جانشینی اوست.

کد خبر 52734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز