دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: حزب نهضت برای تغییر دموکراتیک، دوشنبه 19 مه، بخش اطلاعات نظامی دولت زیمبابوه را به انجام توطئه برای قتل مورگان تسوانگیرای متهم کرد

مورگان تسوانگیرایقرار است در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور با رابرت موگابه رقابت کند.

به گزارش رویترز، مورگان تسوانگیرای که قرار بود روز شنبه 17 مه به زیمبابوه بازگردد، سفر خود به این کشور را پس از آنکه اعضای حزب نهضت برای تغییر دموکراتیک به وی اطلاع دادند که توطئه‌ای برای قتلش در جریان است، به تعویق انداخت.

تندای بیتی دبیرکل حزب نهضت برای تغییر دموکراتیک گفت: ما می‌دانیم 18 تک تیر انداز برای قتل تسوانگیرای در نظرگرفته شده‌اند و این طرح قرار است تحت مدیریت بخش اطلاعات نظامی به اجرا درآید.

تندای بیتی با اشاره به اینکه تسوانگیرای قرار بود روز شنبه جهت آغاز مبارزات انتخاباتی خود برای شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری زیمبابوه، به این کشور بازگردد، گفت:او به زودی باز خواهد گشت.

بر اساس این گزارش تسوانگیرای در دور اول انتخابات زیمبابوه که در روز 29 مارس سال جاری برگزار شد در برابر رابرت موگابه به پیروزی رسید، اما او نتوانست آرای لازم رای اجتناب از برگزاری دور دوم انتخابات در زیمبابوه کسب کند. در نتیجه مورگان تسوانگیرای باید در روز 27 ژوئن مجددا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با رابرت موگابه که سه دهه زمامداری زیمبابوه را عهده دار بوده است، به رقابت بپردازد.

مردم زیمبابوه انتظار دارند با برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در روز 27 ژوئن به بحران اقتصادی جاری در این کشور خاتمه داده شود.

اکنون نرخ تورم در زیمبابوه به 165 هزار درصد و آمار بیکاری نیز به 80 درصد رسیده است. مردم زیمبابوه همچنین با کمبود مواد غذایی و سوخت مواجه هستند. این وضعیت سبب شده است که تعداد زیادی از مردم زیمبابوه به کشور‌های همسایه پناهنده شوند.

کد خبر 52354

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز