یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیت الله هاشمی شاهرودی آمادگی ایران برای گسترش روابط حقوقی و قضایی با کشورهای مختلف جهان به‌ویژه کشورهای مستقل را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، رئیس قوه قضاییه یکشنبه (29 اردیبهشت) در دیدار پتروس کلریدس، رئیس قوه قضاییه و دادستان کل قبرس گفت: متاسفانه دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره تبلیغاتی کاذبی علیه حاکمیت و ملت ایران مطرح می‌کنند که آمد و شد مقامهای دو کشور علاوه بر تحکیم روابط ، موجب نقش بر آب شدن این تبلیغات و آشنایی دولت‌ها و ملت‌های دیگر با حقانیت نظام اسلامی ایران و کذب بودن ادعاهای استعمار می‌شود.

وی به ساختار مستقل و تشکیلات قضایی ایران اشاره کرد و آن را تشکیلاتی برگرفته از فقه اصیل اسلامی و مناسب برای احقاق حقوق مردم و نیز قابل استفاده از سوی دیگر کشورها دانست.

هاشمی شاهرودی تقویت و گسترش مشارکت‌های مردم در قالب شوراهای حل اختلاف، تلاش برای دستیابی به فناوری‌های نوین در نظام قضایی ایران، بهبود اوضاع زندان‌ها و گسترش سیاست جرم زدایی، احترام به حقوق شهروندان و بزه دیدگان و توجه به حقوق بشر و حقوق قشرهای مختلف بویژه کودکان و زنان را از جمله دستاوردهای نظام قضایی ایران ذکر کرد.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: همه این اقدامات در کنار استقلال ویژه دستگاه قضایی، قوه قضاییه ایران را به ساختاری منسجم و کارآمد و قابل توجه تبدیل کرده است.

وی احترام متقابل به حقوق ملت‌ها و دولت‌ها و توجه به حقوق بشر را ضرورت امروز جهان دانست و گفت: متاسفانه امروز به راحتی حقوق ملت‌ها و دولت‌های مستقل از سوی قدرت‌های استکباری نقض می‌شود و به هر میزانی که میان کشورها و دولت‌های مستقل ارتباطات حقوقی و قضایی گسترده تری ایجاد شود، علاوه بر منافع متقابل برای این دولت‌ها و ملت‌ها، از تاثیرگذاری تبلیغات و برخی فشارهای ناجوانمردانه استکبار علیه این کشورها کاسته می‌شود.

هاشمی شاهرودی به اقدامات و توطئه‌های آمریکا و استکبار جهانی علیه ایران و برخی دیگر از کشورهای مستقل اشاره کرد و گفت: در سیاستهای استکباری از حقوق بشر به عنوان حربه‌ای برای فشار علیه دیگر کشورها استفاده می‌شود و گسترش روابط میان کشورهای مستقل و آشنایی از نزدیک این کشورها با ساختار و تشکیلات حقوقی و قضایی یکدیگر، دروغ بودن تبلیغات استکبار را موجب می‌شود.

پتروس کلریدس، رئیس قوه قضاییه و دادستان کل قبرس نیز در این دیدار بر آمادگی کشورش برای گسترش روابط حقوقی با ایران و بهره‌گیری از تجربیات ایران تاکید کرد.
رئیس قوه قضاییه قبرس همچنین با تاکید بر دستاوردهای قضایی ایران در سال های اخیر به بحث حقوق بشر اشاره کرد و گفت: اطمینان داشته باشید که تبلیغات دشمنان شما را درباره حقوق بشر باور نداریم و ارتباط و تعامل مناسب میان کشور و مردم قبرس با ایران در بخش‌های مختلف وجود دارد.

وی افزود: آشنایی مردم قبرس با تاریخ و فرهنگ عظیم ملت ایران باعث شد تا ملت قبرس این گونه تبلیغات غیرواقعی را درباره ایران هرگز باور نکنند.

کد خبر 52237

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز