همشهری آنلاین: بخش دیگری از لایحه اصلاح قانون مجازات اسلامی مربوط به بحث تعزیرات، در جلسه مسئولان عالی قضایی بررسی شد و یک ماده از آن به تصویب رسید.

به موجب این مصوبه هر کس به قصد براندازی نظام یا ایجاد ناامنی در کشور مرتکب یکی از اعمالی که در پی خواهد آمد، شود؛ چنانچه محارب یا مفسد فی الارض شناخته نشود، در مورد بندهای یک تا چهار به حبس از 5 تا 10 سال و محرومیت از حقوق اجتماعی به مدت 10 سال و بند پنج به حبس از 2 تا 5 سال و محرومیت از حقوق اجتماعی به مدت 5 سال محکوم خواهد شد:

1- گروگان گیری
2ـ بکارگیری مواد رادیواکتیو یا شیمیایی یا بیولوژیکی در هر منطقه ای اعم از مسکونی، صنعتی و کشاورزی یا تولید یا وارد کردن یا تهیه، توزیع یا معامله یا نگهداری این مواد یا آموزش تولید یا استعمال آن ها به صورت غیرمجاز.
3ـ تخریب یا آتش زدن یا از کار انداختن هر یک از وسایل حمل و نقل عمومی یا ربودن آن ها
4ـ اخلال در وسایل و امکانات عمومی ضروری مثل قطع گسترده برق یا آب یا گاز یا تلفن یا اختلال در وسایل ارتباطی و اطلاع رسانی همگانی.
5ـ تولید ، وارد کردن ، تهیه ، توزیع ، معامله و جمع آوری اسلحه گرم یا مواد منفجره یا هر نوع مواد خطرناک دیگر به منظور ارتکاب اعمال موضوع بندهای قبل.

به گزارش واحد مرکزی خبر، هر کس به قصد مخالفت با نظام یا به منظور ایجاد وحشت میان مردم یا ناامنی در کشور به ارتکاب هر یک از جرایم موضوع این ماده تهدید کند، به شش ماه تا 3 سال حبس محکوم خواهد شد.

کد خبر 49459

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز