حسن حیدری: رقابت‌های لیگ برتر ایران تنها با گذشت 5 هفته از آن به یک تعطیلی اجباری می‌رود.

تیم ملی فوتبال برای حضور در تورنمنت چهارجانبه روز سه‌شنبه هفته جاری عازم اردن می‌شود و سپس خود را برای بازی برگشت مقابل تایوان آماده خواهد کرد.

قطعا این گونه وقفه‌ها تاثیر منفی بر کیفیت رقابت‌های لیگ برتر می‌گذارد و برای این که لیگ حرفه‌ای ایران به واسطه هر تورنمنت نه چندان با اهمیتی به تعطیلی کشیده نشود باید تدبیر تازه‌ای اندیشید تا در روند آن وقفه ای به وجود نیاید .

هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر طی امروز و فردا با انجام 5 بازی دنبال می‌شود. البته بازی تیمهای مس کرمان با فولاد، فجر سپاسی با ذوب‌آهن و استقلال اهواز با ابومسلم از هفته پنجم به دلیل مشکل نبود نور در ورزشگاه های تیم‌های میزبان به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شد.

پرسپولیس که در هفته چهارم مقابل استقلال اهواز به یک پیروزی قاطعانه چهار بر صفر رسید این بار در آزادی به مصاف پیکان می‌رود. پرسپولیس با دنیزلی بتدریج چهره یک مدعی  را به خود می‌گیرد و به بلوغ تاکتیکی نزدیک می‌شود.

پرسپولیس به دور از مسائل حاشیه‌ای باید در مسیر درستی قرار بگیرد تا به عنوان یکی از سرمایه‌های اصلی فوتبال به زندگی خود ادامه دهد.

در پرسپولیس کلیه اصول مربیگری از سوی دنیزلی رعایت می‌شود. او به تازگی بعد از غیبت کریم باقری در تمرینات پرسپولیس علیرغم این که او یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس بود بدلیل  عدم رعایت مسائل انضباطی او را از تیم کنار گذاشت.

پرسپولیس در بازی مقابل پیکان بازیکن آسیب‌دیده و محروم ندارد و با اتکا به بازیکنانی چون معدنچی و نیکبخت واحدی می‌رود تا به سومین پیروزی این فصل خود در لیگ دست یابد.

تنها غایب پرسپولیس در این بازی الونگ الونگ است که به کامرون سفر کرده است.

پیکان با داربینیان بعد از دو پیروزی متوالی مقابل صباباتری و راه‌آهن انگیزه‌ای بالا برای مقابله با رقیب سرشناس و پرتماشاگر تهرانی خود دارد. تیمهای پیکان و پرسپولیس در حال حاضر با 7 و 6 امتیاز در جدول رده‌بندی در همسایگی یکدیگر در مکانهای پنجم و ششم قرار دارند.

تیمهای نظامی پاس و ملوان امروز در ورزشگاه دستگردی با یکدیگر روبرو می‌شوند.

پاس هنوز در قالب واقعی خود فرو نرفته است و جلالی باید هرچه زودتر پاس را به زیبا بازی کردن توام با کسب نتیجه عادت دهد.

پاس در حال حاضر با چهار امتیاز در مکان یازدهم جدول، بازیها را دنبال می‌کند.

برق شیراز از بعد از بازی موفق مقابل ذوب‌آهن، اصفهان را ترک نکرد تا امروز در دومین بازی متوالی با تیمهای این شهر به مصاف سپاهان برود.

برق شیراز در این بازی محمد مطوری و پیام‌ حاجی نجف دو بازیکن کلیدی خود را بدلیل محرومیت در اختیار ندارد و ذوالفقارنسب باید جایگزینان مناسبی را به جای آنها در ترکیب اصلی قرار دهد تا تیمش دچار مشکل نشود.

برق شیراز با ذوالفقارنسب نوید بازگشت به روزهای خوب گذشته را می‌دهد. از سوی دیگر سپاهان بعد از فتح جام حذفی به مشهد سفر کرد اما به دلایل قابل پیش‌بینی چون غرور کاذب، مقابل ابومسلم شکست خورد.

سپاهان در دیدار با برق شیراز محرم نویدکیا را در اختیار ندارد و همچنین گروه پزشکی سپاهان تلاش می‌کنند تا حمید شفیعی مهاجم گلزن سپاهان را که از آسیب‌دیدگی رنج می‌برد، به ترکیب اصلی سپاهان بازگردانند.

سایپا در کرج میزبان راه‌آهن است که نتایج ضعیفی تاکنون بدست آورده و در شرایط خوبی بسر نمی‌برد.

سایپا در حال حاضر با 8 امتیاز در جایگاه سوم لیگ برتر جای دارد و برای پیروزی در این بازی خانگی تمام توان خود را به کار خواهد بست.

برنامه بازی‌های دوشنبه 10 مهر

  • ساعت 20 پیکان – پرسپولیس (آزادی)
  • ساعت 20 پاس – ملوان (دستگردی)
  • ساعت 20 سایپا – راه‌آهن (شریعتی کرج)
  • ساعت 20 سپاهان – برق شیراز (فولادشهر)
کد خبر 5171

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز