جعبه‌های مخملی از جمله لوازم تزیینی در خانه‌ها هستند که در قالب سطل زباله، جای دستمال کاغذی، جعبه جانماز و... باعث زیبایی خانه می‌شوند.

مخمل

در این گزارش مهمان «شیرین رضایی‌» همسایه هنرمند و کارآفرین ساکن خیابان سینا شدیم تا برایمان فوت و فن ساخت یک سطل مخملی برای گوشه اتاق را آموزش دهد. 

  •  ابزار لازم 

 - پارچه مخمل کش
 - اسفنج نازک به قطر یک سانت ولی اگر نیم سانت هم بود، مشکلی نیست
-  دو دایره یا هرشکلی که کف سطل شما هست با مقوای مجسمه‌سازی و محکم
-  کش قیطانی همرنگ یا شبیه به رنگ پارچه
-  پایه 
-  دانتل و یا اپلیکه برای تزیین
-  چسب داغ یا چسب پارچه

  •  نحوه ساخت 

در نخستین گام اندازه‌های دیواره، داخل و دور سطل را بگیرید. با توجه به کش‌سانی پارچه برای هر دو اندازه‌ای گرفتیم دو سانت کم کنید و سپس پارچه را ببرید. شکل کف سطل را روی مقوا بکشید. البته از این شکل دوبار بکشید و ببرید. شکل کشیده‌شده را روی پارچه قرار دهید و دو سانت بزرگ‌تر از کف سطل، پارچه را برش بزنید.

لبه‌های مقوا را چسب بزنید و به پارچه بچسبانید به نحوی که چروکی روی پارچه ایجاد نشود. برای پارچه روکش سطل، اول قد پارچه را بدوزید. ابر را هم دورتادور سطل بگذارید و اندازه بزنید و ببرید. لبه‌های ابر را به سطل بچسبانید و پارچه را با کمی‌کشش، تن سطل کنید. از داخل سطل شروع به چسب زدن و چسباندن پارچه دور تا دور سطل کنید. پارچه را به اندازه یک سانت به کف بچسبانید، طوری که دور کار صاف و بدون چین‌خوردگی باشد. داخل سطل که کامل شد، پارچه را با کمی‌کشش بیشتر، به زیر سطل به اندازه یک سانت بچسبانید.

برای داخل سطل، از همان کفی که درست کردید با چسب بچسبانید. کفی دوم را برای زیر سطل استفاده کنید برای زیبایی کار و دور کفی‌ها از کش قیطانی استفاده کنید. در پایان پایه‌ها را با پیچ به سطل متصل کنید. برای زیبایی و تزیین کار از دانتل استفاده کنید. 

کد خبر 509647

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha