موسسه جهادی «رضوان» از سازمان های مردم نهادی است که به همت جمعی از دانشجویان و طلاب دانشگاه های مطرح کشور، از سال 1386 با هدف محرومیت زدایی و توسعه فرهنگی در میان مناطق محروم کشور شکل گرفت.

گروه جهادی رضوان

همشهری آنلاین / بهاره خسروی :برگزاری اردوهای جهادی در قالب اشتغالزایی، پزشکی، عمرانی و فرهنگی از مهم ترین برنامه های این موسسه در میان مناطق و استان های محروم بود که امسال با ورود ویروس «کرونا» به کشور و منع سفر و خانه نشینی برای پیشگیری و عدم انتشار این بیماری، برنامه های جهادی موسسه جهادی رضوان به تولید «ماسک» رایگان برای کادر پزشکی، شیلد بیمارستانی، تیمم و تغسیل اموات، کمک به افراد نیازمند به ویژه در مناطق محروم، کمک به کادر پزشکی و بیماران در بیمارستان ها، ضدعفونی معابر و.. تغییر کرد. در این گزارش با «سید حسین جعفری» از اعضای این موسسه درباره تولید ماسک های رایگان و همیاری خیران در این کار خیر گفت و گو کردیم.

  • اردوهای جهادی اسفند و فروردین 

پاک کردن غبار محرومیت از جان و زندگی هموطنان استان های محروم و خدمت رسانی به خلق خدا برای تامین نیازهای اولیه زندگی از مهم ترین اهداف شکل گیری موسسه جهادی رضوان در این سال ها است. معمولا اسفند ماه که از راه می رسید، بچه های این موسسه در تدارک اردوی جهادی شب عید و سفر به شهر و روستاهای محروم بودند. سید حسین جعفری با اشاره به این مطلب، می گوید: «محرومیت زدایی و ارتقای آموزش و فرهنگ میان هموطنان محروم در مناطق کم برخودار کشور، مهم ترین هدف راه اندازی این موسسه بود که برای تشکیل آن همراه با جمعی از طلاب و دانشجویان کشور دست به کار شدیم. برپایی اردوهای جهادی در قالب اجرای فعالیت های اشتغالزایی، پزشکی، عمرانی و فرهنگی در استان های محروم و مناطق کم برخودار برای کمک به هموطنان، رسیدگی به مشکلات آنها در حد بضاعتمان با کمک و همراهی اعضا و خیران، یکی از مهم ترین برنامه های این موسسه است. اردوهای نوروزی ما از اواخر اسفند ماه تا اوایل فروردین ماه برگزار می شود و اردوی پزشکی را تابستان برپا می کنیم.»
اعزام سفیران و مبلغان دینی به مناسبت های مختلف مذهبی و اعیاد مذهبی برای ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی میان نسل جدید و هم چنین آشنایی با احکام دینی از دیگر فعالیت های موسسه جهادی رضوان است که جعفری به آن اشاره می کند.

  • تولید ماسک رایگان و کمک های جهادی

اما اسفند ماه امسال که بیماری «کووید 19» این ویروس موذی، میهمان ناخوانده جهانی شد و با عبور از مرزهای کشور موجب تغییر و تعطیلی بسیاری از برنامه ها و فعالیت های عیدانه کشور شد. اما کار خیر تعطیلی ندارد. برای کمک به نیازمندان به ویژه در این روزهای خاص که شاید بیش از هر زمانی نیازمند همدلی و مهربانی یکدیگر هستیم، حتی اگر در خانه بمانیم هم می توانیم قدمی برداریم. کاری مانند تولید ماسک رایگان برای مناطق محروم و نیازمندان که اعضای موسسه جهادی رضوان آن را به دست گرفتند.

جعفری در این باره می گوید: «با شیوع بیماری کرونا و خطرات انتشار این بیماری با مسافرت، امسال، برنامه اردوهای جهادی و سفرها را تغییر دادیم. هیچ اردوی جهادی نداریم. اما با توجه به نیاز مبرم به ماسک به ویژه در مناطق محروم از طریق آشنایان و دوستان و خیرانی که در ارتباط بودیم، کار تولید ماسک رایگان را انجام می دهیم. به این شکل که ما نزدیک به 400 خیاط در سراسر کشور داریم و برای آنها، با تیم حمل و نقل 30 نفره خودمان، پارچه و کش ارسال می کنیم و ماسک دوخته شده را تحویل می گیریم. در حال حاضر چیزی  حدود  130 هزار ماسک برای دوخت بین مردم تقسیم شده و 80 هزار ماسک دوخته شده تحویل سپاه پاسداران شده است. سپاه نیز پس از تحویل با کمک سازمان «انرژی اتمی» برای استریل کردن ماسک ها کار پرتو دهی را روی آنها  انجام می دهند.»

کد خبر 498395

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha