سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اردوی جهادی قرارگاه امام رضا(ع) امسال در پنج استان کشور و مانند دوره‌های قبل در پنج حوزه عمرانی،پزشکی،فرهنگی، علمی و اشتغال زایی برگزار می‌شود.

پزشکی

علی حاجوی دبیر ستاد حرکت های جهادی، با اشاره به برگزاری شمشین اردوی جهادی اظهار داشت: گروه هاي جهادي امسال در پنج استان: مشهد،آذربايجان غربي،كردستان،كرمانشاه و ايلام فعاليت ميكنند و عمده شرکت کنندگان در اين طرح بزرگ دانش آموزان، دانشجویان،طلاب حوزه هاي علمیه و پزشكان می باشد که با برنامه ریزی های صورت گرفته اردو از ١٥مرداد آغاز و تا ١٥شهریور ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر دغدغه های مقام معظم رهبری برای فعالیت در مناطق محروم و جنگ زده افزود: چهار استان غربی از مناطق جنگ زده و مرزي هستد و همچنين خاصه در استان خراسان به دليل محرومیت و حاشیه نشینی كه رهبري هم به طور خاص اشاره به رفع و حل آن داشتند ما را بر آن داشت تا به این پنج استان ورود كنيم.

به جز استان کردستان که تجربه جديدي براي جهادگران شده در دیگر استان ها اردوهای جهادی در سال هاي قبل برگزار شده است و اشراف خوبی نسبت به محرومیت استان ها وجود دارد و با تلاش های صورت گرفته از چند ماه قبل با کمک رابطین قرارگاه در استان ها و گروه های شناسایی ، مناطق محروم و نیازمند شناسایی و اطلاعات آنها جمع آوری شده است تا خدمات دقيق تر و بهتري ارائه شود.

حاجوي با اشاره به استقبال از اردوهای جهادی بيان كرد:

با توجه به تجربه برگزاری اردوهای جهادیی سال های گذشته و اردوی جهادی استان خودستان در عيد٩٦ که نزدیک به ٩هزار نفر در آن ثبت نام کردند،امسال با برنامه ریزی ها صورت گرفته قرار بر این شد که در هر استان نزدیک به هزار نیروی جهادی فعالیت کنند که در مجموع تا ٥هزار نفر را آمادگی سازماندهی داریم.

وی در پایان با بیان اینکه اردوی جهادی امسال تفاوت بزرگی در شکل اجرا با سال قبل دارد گفت: امسال تمرکز اصلی را در دهستان ها قرار دادیم، سال های قبل گروه های جهادی پس از وارد شدن به روستا با بررسی منطقه، شروع به سازندگی می کردند که امسال ما با انتخاب پروژه ها از قبل سعی کردیم که کار انسجام بیشتری داشته باشد. به اميد آباداني هر چه بيشتر كشور.

علاقه مندان جهت شركت در اين طرح ميتوانند از طريق تارنماي www.g-emamreza.ir ثبت نام به عمل آورند.

کد خبر 375896

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha