سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۷:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: خالد مشعل رییس دفتر سیاسی جنبش حماس روز دوشنبه 21 آوریل پس از گفت‌وگو با جیمی کارتر رییس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد: حماس رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش سی ان ان، خالد مشعل در یک کنفرانس خبری در دمشق پایتخت سوریه گفت: ما باتشکیل دولت فلسطینی با مرز‌های 4 ژوئن 1967 به پایتختی بیت‌المقدس بدون شهرک‌های صهیونیست نشین و در صوت بازگشت آوارگان فلسطینی موافقیم، اما اسرائیل را مورد شناسایی قرار نمی‌دهیم.

خالد مشعل این اظهارات را پس از مطرح شدن ادعاهایی از سوی جیمی کارتر مبنی بر این‌ که حماس در صورت رای موافق مردم فلسطین در یک همه پرسی، با رژیم صهیونیستی به مذاکره خواهد نشست، مطرح کرد.[کارتر: حماس توافق با اسراییل را منوط به نظر مردم فلسطین کرد]

محمود الزهار از رهبران برجسته حماس نیز پیشتر تاکید کرده بود طرح جیمی کارتر رییس جمهوری اسبق آمریکا حتی نمی‌تواند حداقل خواسته‌های جنبش حماس را محقق سازد.[هشدار خالد مشعل به اسرائیل و آمریکا]

مشعل تصریح کرد: به جای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی پیشنهاد آتش بس ده‌ساله با این رژیم را با حفظ حق مقاومت برای گروه‌های فلسطینی دادیم که تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

وی افزود: در مذاکرات از ما خواسته شده بود که از ادامه حملات موشکی دست برداریم که به آنها پاسخ دادیم ابتدا رژیم اسرائیل را از ادامه حملات خود بازدارید و سپس از گروه‌های مقاومت چنین درخواستی را مطرح کنید.

مشعل به موضوع آزادی سرباز اسرائیلی در قبال آزادی اسیران فلسطینی اشاره کرد و گفت: پیشنهاد اسرائیلی‌ها آزادی هفتاد و یک تن از مقامات حماس در مرحله نخست بود تا این تعداد به هزار اسیر فلسطینی برسد اما ما تاکید کردیم افرادی را که باید آزاد شوند خودمان مشخص می‌کنیم که این مساله از طریق مقامات مصری در حال پیگیری است.

کد خبر 49535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز