شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

محمد علی توحید: وزیر‌نفت در حاشیه نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به‌دلیل منع قانون برنامه چهارم و سیاست‌های اصل44، این وزارتخانه نمی‌تواند در بخش پایین ‌دستی نفت سرمایه‌گذاری کند و بخش خصوصی باید در این زمینه وارد شود.

غلامحسین نوذری در اظهارات خود همچنین تاکید کرد اینکه می‌گویم مشکل تامین مالی در صنعت نفت وجود دارد، نه در بخش سرمایه‌گذاری دولتی است بلکه  این مشکل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و شرکت‌‌‌‌های پیمانکار داخلی است.

او همچنین تاکید کرد: به همین دلیل ایده تاسیس بانک صنعت نفت شکل گرفته است و این بانک برای حمایت مالی از بخش خصوصی و سرمایه‌گذار خصوصی باید تاسیس شود.

این موضع وز‌یر‌‌‌‌نفت که در حمایت از اجرای سیاست‌های اصل 44 و بخش خصوصی ابراز شده است بسیار مثبت و قابل‌تقدیر است. حمایت از بخش خصوصی و توسعه آن و ارائه راه‌هایی برای افزایش سهم بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری‌های کشور از اقداماتی است که همه مسئولان دولتی باید آن‌را دنبال کنند و به آن متعهد باشند.

متأسفانه در دولت تفاوت‌هایی وجود دارد و برخی با این ایده موافق نیستند. این افراد علاوه برآنکه با صراحت و جدیت از اجرای سیاست‌های اصل44 و مشارکت بخش خصوصی حمایت نمی‌کنند بلکه خلاف آن عمل می‌کنند.

روشن‌ترین نمونه در این زمینه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که بدون توجه به تاکید قانون برای واگذاری فعالیت‌ها  به بخش خصوصی و تعاونی به توسعه سرمایه‌گذاری به‌ویژه در بخش تلفن همراه ادامه می‌دهد.

کد خبر 49266

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز