«ملیحه بخشیان» ۲۹سال سن دارد. او فارغ‌التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه گیلان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تصویرسازی از دانشگاه هنر تهران است. او قبل از دیوارنگاری با ناشران مختلف همکاری داشته و کتاب‌های درسی زیادی را تصویرسازی کرده‌ است.

مليحه بخشيان

همشهری آنلاین/ مریم قاسمی: نخستین فعالیت دیوارنگاری بخشیان در جشنواره بهار امسال بود که روی پل مدرس اجرا شد. دیوارنگاری این هنرمند همان سال به‌عنوان طرح شایسته انتخاب شد. برای آشنایی بیشتر با این هنرمند در حالی‌که این روزها در منطقه۱۸ مشغول دیوارنگاری بلوار معلم است گفت‌وگو کردیم.

از دیوارنگاری بلوار معلم بگویید. این طرح پیشنهاد خودتان است؟

 زمستان سال۱۳۹۷ سازمان زیباسازی شهرداری تهران فراخوانی را در «سالانه هنرهای شهری تهران» منتشر کرد. هدف سازمان از این فراخوان افزایش نشاط و خلق تجربه‌های جدید رنگی در منظر شهری بود. طرحم به دلیل انتخاب رعایت موارد مورد نظر فراخوان و نوآوری پذیرفته و اثرگذار اعلام شد.

چرا بلوار معلم را برای اجرای این طرح در نظر گرفتید؟

 مناطق دیگری هم برای اجرای این طرح پیشنهاد شده بود که با همفکری کارشناسان سازمان زیباسازی شهر تهران در نهایت دیوار بلوار معلم منطقه۱۸ به لحاظ ابعاد، بالا بودن مخاطب‌پذیری و... برای اجرای طرح انتخاب شد. ‌ تردد شهروندان تهرانی در بلوار معلم برای خرید صنایع چوبی زیاد است، بنابراین هم اهالی منطقه و هم مناطق همجوار می‌توانند از زیبایی این فضا بهره‌مند شوند.

درباره طیف رنگ‌هایی که در نقاشی دیوار بلوار معلم استفاده کردید توضیح می دهید؟

از رنگ‌های اکرلیک برای این کار استفاده شده که ماندگاری بالایی دارند. قبلاً از این رنگ برای خودروها استفاده می‌شد، اما به تازگی در ساختمان‌سازی هم استفاده می‌شود که اتفاقاً مورد توجه مردم قرار گرفته است. رنگ‌های این اثر طیف وسیعی از تنالیته‌های گرم و سرد را با خود همراه دارد که در کنار سایر رنگ‌های هم‌خانواده می‌توانند به یک قاب رنگی بانشاط و پرانرژی در شهر تبدیل شوند. رنگ‌های متنوع آبی، فیروزه‌ای، لاجوردی، انواع قرمزها، صورتی، بنفش و زرد در این طیف قرار می‌گیرند.

دیوارنگاری تا چه میزان بر زیبایی منظر شهری تأثیرگذار است؟

همه تلاش هنرمندان هنر شهری و مسئولان سازمان زیباسازی شهرداری تهران این است که با ایجاد فضای شهری زیبا و بانشاط برای شهروندان شهری شاد به وجود آورند. هر هنرمندی بر پایه تجربه‌های هنری خود برای پیشبرد این اهداف کمک می‌کند. من هم در کنار همکارانم سعی می‌کنم فضایی را خلق کنم که چشم مخاطب را برای چند لحظه به تماشای طبیعتی ببرم که الهام گرفته از دنیای ذهنی‌ام است تا طبیعت واقعی را برای مخاطب مجسم کند که کمتر در تهران از آن بهره‌مند هستیم. 

کد خبر 487283
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha