یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۱
۰ نفر

صفحات اول ورزشی پر بودند از تیترهای متناقض. خبرورزشی خبر از استعفای استیلی داده بود. البرزورزشی و نود هم که رابطه نزدیکی را با مربی دوم تیم پرسپولیس دارند همین تیتر را روی جلدشان برده بودند.

 درست به عکس این سه روزنامه، جهان فوتبال که بزرگترین حامی افشین قطبی در میان نشریات ورزشی محسوب می‌شود، خبر از اخراج محترمانه قطبی توسط کاشانی داده و نوشته بود:

« 20 روز مرخصی اجباری برای افشین!» درست همین تیتر را ایران ورزشی هم روی جلد برده بود اما روزنامه پیروزی که توسط گروه مخالف کاشانی و به مدیر مسئولی محمد حسن انصاری فرد اداره می‌شود، از قطبی حمایت کرده و نوشته بود:« احتمال تغییر در کادر فنی» و در شرح آن نوشته بود که کریم باقری جای حمید استیلی را روی نیمکت پرسپولیس می‌گیرد. این خبرها همه حاصل شنیده‌هایی بودند که منابع نزدیک به باشگاه از جلسات متوالی دیروز در شورای شهر میان اعضای کادرفنی پرسپولیس و حبیب کاشانی به بیرون درز کرده بود. جلساتی که تا ساعت 11 دیشب به درازا کشیدند.

سایت باشگاه اما، به عکس همیشه سیاست سکوت را در پیش گرفته بود. کاشانی به هیچ تماسی پاسخ نمی‌داد و دیگر اعضای باشگاه هم تلفن‌های همراه شان را خاموش کرده بودند. حتی صبح امروز هم تا ساعت یازده، هیچ کس خبر دقیقی از اتفاقات پرسپولیس نداشت. فقط و فقط بازار داغ شایعات، رواج داشتند.

 و آخرین خبر از آخرین جلسه که مقامات آگاه می‌گفتند، این بود:« افشین قطبی برکنار نمی‌شود.» در پایان جلسات متوالی باشگاه که پس از باخت تیم دراهواز برگزار می‌شدند، کاشانی این تصمیم را گرفت. او و مشاورانش پس از جلسات طولانی با استیلی، مرزبان و قطبی، افشین را که میان هواداران تیم هم محبوبیتی بیشتر دارد، برای ادامه راه برگزیدند.به این ترتیب بود که برای حفظ آرامش تیم، برکناری حمید استیلی یکی از موضوعات اصلی جلسه شد.

 یعنی اعضا طی جلسات طولانی روی جایگزین‌های احتمالی دستیار قطبی بررسی می‌کردند.اولین نفری که در جلسه به‌عنوان آلترناتیو مربی مطرح شد، کریم باقری بود.او که در این فصل بارها از قطبی حمایت کرده بود گزینه اول برای دستیاری به حساب می‌آمد.اما نفر دوم برای جایگزینی استیلی کسی نبود جز افشین پیروانی. او یکی از قدیمی‌های تیم به حساب می‌آید وحضورش به جای استیلی می‌تواند شوک مناسبی به تیم وارد کند.

البته تغییرات مورد نظر جلسه فقط به کادر فنی باز نمی‌گشت و به تغییراتی در فهرست تیم هم اشاره داشت.جایی که در اکثر پیشنهادهای مطرح شده، اخراج مامانی، شیث رضایی ودو بازیکن دیگر در دستور کار قرار داشت.یعنی در این جلسات جداگانه که پرسپولیسی‌ها با میهمانهای مختلف برگزار می‌کردند تنها یک پیشنهاد مشترک بود و آن هم اخراج بازیکنان به حساب می‌آمد.

 با این وجود تا شروع تمرینات صبح دیروز پرسپولیس، هیچ خبری اعلام نشد و تمرین هم با حضور همه اعضای کادر فنی، انجام شد. کاشانی که دوستی نزدیکی با استیلی دارد، برای آخرین بار، این مربی را تهدید کرد که دست از اختلافاتش با قطبی برندارد، جایی در کادر فنی نخواهد داشت.

حمله لیدرهای طرفدار استیلی به افشین قطبی در تمرین دیروز یکی از دلایل اصلی این هشدار جدی کاشانی به استیلی است.  پرسپولیس امروز را هم در استرس می‌گذراند تا نتیجه بازی سپاهان و ملوان انجام شود، اگر فاصله پرسپولیس با صدر به 7 امتیاز برسد، کاشانی تصمیمش برای تغییر در کادر را عملی می‌کند.

کد خبر 48607

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز