صدای موزیک‌های انقلابی لحظه‌ای قطع نمی‌شود. جمعی از زائران حرم حضرت امام(ره) با ماشین‌های برقی خود را به در شماره۴ حرم رسانده‌اند تا از برنامه‌های متنوع فرهنگسرای «امام روح الله» بهره‌مند شوند. بیشتر مخاطبان این فرهنگسرا جوان و نوجوان هستند.

جشنواره

همشهری آنلاین- مهین قاسمخانی: فرهنگسرای امام روح‌الله ‌در واقع یک فرهنگسرای موقت است که فقط در ایام ۱۵خرداد و دهه‌فجر با مشارکت فرهنگسراهای مناطق، این مرکز فرهنگی را فعال می کنند.«مهدی زنجان‌چیان» مدیر مراکز فرهنگی و هنری منطقه۱۳ و مدیر فرهنگسرای امید است. او خود شخصاً در غرفه منطقه۱۳ در فرهنگسرای امام روح‌الله‌حضور دارد و مسئول غرفه است. زنجان‌چیان می‌گوید: «سال گذشته مدیریت فرهنگی و هنری شهرداری تهران با همکاری انجمن اسلامی دانش‌آموزان، کارگاه‌هایی را در مدارس برگزار کرد که هدف آن آشنا کردن دانش‌آموزان با بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب بود. امسال هم در ۴۱مدرسه همین کارگاه‌ها را دایر کردیم و اکنون در این فرهنگسرا، غرفه‌ای برپا کردیم و باز همان اهداف را به شکلی دیگر دنبال می‌کنیم. »

او می افزاید: «نام غرفه ما «نوجوان‌پلاس» است. در این غرفه از نوجوان‌ها می‌خواهیم در فیلم‌های یک دقیقه‌ای اهداف و آرمان‌هایی را که برای آینده خود دارند بیان کنند. سپس کلیپی یک دقیقه‌ای از این گفت‌وگو تهیه و آن را در فضای آپارات منتشر می‌کنیم. نوجوانانی که فیلم‌هایشان بیشترین بازدید را داشته باشد، هدایایی دریافت می‌کنند. این برنامه با مشارکت فرهنگسراهای مختلف در حال برگزاری است و ما نقش دبیرخانه و هماهنگ‌کننده را داریم. »

  • ۳۰درصد تخفیف

غرفه‌های کتاب جزء جدایی‌ناپذیر برنامه‌های مناسبتی است و فرهنگسرای امام روح‌الله‌ هم از این قانون نانوشته مستثنا نیست. کتاب‌هایی که در این فرهنگسرا به نمایش گذاشته است با ۳۰درصد تخفیف به فروش می‌رسد. کتاب‌ها بیشتر مذهبی و داستانی است، اما تلاش شده برای همه طیف‌های سنی کتاب‌هایی در غرفه قرار داده شود.

  • مشاوره رایگان

به فاصله کمی از غرفه کتاب، غرفه فرهنگسرای خانواده دایر است. «فاطمه حیدری» روان‌شناس است و به افرادی که مایل باشند مشاوره رایگان ارائه می‌کند. حیدری می‌گوید: «به‌صورت تخصصی در زمینه مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان به والدین مشاوره می‌دهیم و مواردی را که نیاز به مشاوره و مداخله بیشتر داشته باشد، به فرهنگسرای خانواده در یوسف‌آباد ارجاع خواهیم داد. »

  • تولیدات وطنی

یکی از غرفه‌ها به‌طور کامل به انواع سجاده و آویزهای منقوش به آیات قرآنی و... اختصاص داده شده است. «زینب احمدزاده» مسئول این غرفه است که می‌گوید: «تولیدهای ما به‌طور کامل ایرانی است. حتی نخی که برای دوخت استفاده می‌شود ایرانی است. » او اضافه می‌کند: «سعی می‌کنیم محصولات فرهنگی را متناسب با نیاز کودکان و نوجوانان تولید کنیم و خوشبختانه در این نمایشگاه استقبال خوبی از محصولات ما به عمل آمده که جای امیدواری است. »

  • جورچین دستاوردها

منطقه۹ هم با بازی‌ها و جورچین‌هایی به فرهنگسرای امام روح‌الله آمده که هدف آن آشنایی کودکان و نوجوانان با دستاوردهای انقلاب در ۴۱سال گذشته است.

اگر کودک شما علاقه‌مند به حفظ قرآن باشد، غرفه‌ای هم در فرهنگسرای امام روح‌الله به این موضوع اختصاص یافته است. علاقه‌مندان به حفظ قرآن در این غرفه با اصول و مبانی آن آشنا می‌شوند. فرهنگسرای ولا از منطقه۲۰ هم غرفه مهدویت را برپا کرده است و با انواع برنامه‌های فرهنگی مخاطبان را با فرهنگ مهدویت آشنا می‌کند.

  • رادیو فرهنگسرا

رادیو داخلی فرهنگسرای امام روح‌الله‌ یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین بخش‌های فرهنگسراست. «فرامرز کجویی» مجری این رادیو می‌گوید: «علاوه بر اعلام برنامه‌های مختلف فرهنگسرا با پخش آهنگ‌های انقلابی و بیان رویدادهای مهم آن روزها تلاش می‌کنیم شنوندگان را به سال‌های نه چندان دور ببریم تا هم برای بزرگ‌ترها تجدید خاطره شود و هم کوچک‌ترها را با این وقایع آشنا کنیم. »

«فریده صاعلی» مدیر فرهنگسرای رضوان به‌عنوان هماهنگ‌کننده برنامه‌های فرهنگسرای امام روح‌الله‌ می‌گوید: «این فرهنگسرا سال گذشته افتتاح شد و هدف از راه‌اندازی آن اجرای برنامه‌های مناسبتی است. خوشبختانه امسال مراکز فرهنگی مناطق بیست‌ودوگانه مشارکت خوبی داشتند و برنامه‌ها چه به لحاظ محتوا و چه از نظر کیفیت و تنوع قابل قبول است. » ویژه‌برنامه‌های فرهنگسرای امام روح‌الله‌ تا ۲۶ بهمن ادامه دارد.

کد خبر 483517

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha