همشهری آنلاین: حسین ناطقی اولین مدال طلای مسابقات قهرمانی دوچرخه‌سوای آسیا را برای کشورمان به ارمغان آورد.

به گزارش خبرگزای مهر پنج‌شنبه 22 فروردین در نخستین روز از مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا در اوزاکای ژاپن و در رشته 4 کیلومتر انفرادی، حسین ناطقی با رکورد 4 دقیقه و 49 ثانیه و 88 صدم ثانیه ضمن کسب نشان طلا، اولین مدال کاروان دوچرخه سواری ایران را در این دوره از مسابقات بدست آورد. پس از وی الکسی کولیسوف از قزاقستان با 4 دقیقه و 50 ثانیه و 48 صدم ثانیه و کونگ وونگ از کره جنوبی با 4 دقیقه و 51 ثانیه و 37 صدم ثانیه مدال های نقره و برنز را دریافت کردند.

در رشته 3 کیلومتر تعقیبی انفرادی جوانان نیز حامد قصاب زاده به دلیل خستگی ناشی از سفر به مقامی بهتر از چهارمی دست نیافت. دراین رشته رکابزنانی از کره جنوبی، ژاپن و هنگ کنگ به ترتیب عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. چند نفر از رکابزنان کشورمان به همراه رئیس و دبیر فدراسیون دوچرخه سواری شب چهارشنبه عازم ژاپن شده بودند که در این بین قصاب‌زاده بلافاصله پس از رسیدن به اوزاکا در پیست دوچرخه سواری این شهر حاضر شد.

اولین روز از مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا به دلیل بارش شدید باران و مسقف نبودن پیست چوبی 333 متری اوزاکا لغو و به روزهای آینده موکول شد. طبق برنامه اعلام شده از سوی کنفدراسیون دوچرخه سواری آسیا رکابزنان امروز باید در 6 رشته بزرگسالان، جوانان و بانوان با یکدیگر مسابقه می دادند.

حسین عسگری و قادر میزبانی دو رکابزن عضو تیم پتروشیمی تبریز پس از کسب مقام قهرمانی در رقابت های تور ایست جاوای اندونزی جمعه صبح به منظور حضور در مسابقات تایم تریل و استقامت جاده آسیا، تهران را به مقصد ژاپن ترک می کنند.

بیست و هفتمین دوره مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی بزرگسالان و چهاردهمین دوره مسابقات جوانان آسیا با حضور 25 تیم از صبح امروز پنج‌شنبه در اوزاکای ژاپن آغاز شده و تا 30 فروردین ماه پیگیری می شود. تیم ملی دوچرخه سواری ایران با ترکیب 26 ورزشکار زن و مرد در این پیکارها حضور دارد.

کد خبر 48333

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز