دوشنبه ۳ مهر ۱۳۸۵ - ۱۲:۴۰
۰ نفر

شهردار تهران گفت: من مدیر شهر هستم نه مدیر شهرداری و امروز اگر به در هر خانه بروم به جای اینکه از من آسفالت کوچه و خیابان بخواهند، اشتغال فرزندانشان را طلب می‌کنند، نمی‌توانم دغدغه اشتغال مردم شهر را نادیده بگیرم.

به گزارش خبرگزاری شهر، محمدباقر قالیباف صبح دوشنبه سوم مهرماه در مراسم افتتاح مجموعه پروژه‌های حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 2 اظهار داشت: ارایه خدمات به مردم و توزیع عادلانه آن در سطح شهر، ایجاد اشتغال و کار‌آفرینی در شهر و تربیت و فرهنگ‌سازی سه وظیفه اصلی شهرداری تهران است.

وی با تأکید بر ضرورت بهره‌مندی از حضور و همکاری نخبگان و فرهیختگان جامعه در اداره امور شهر تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر فاصله بین محیط‌های علمی و دانشگاهی با فضای کار و مدیران فاصله بسیار گسترده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ کار در کشور وجود ندارد گفت: بیایید تعارف نکنیم و بپذیریم که ملتی تنبل هستیم و بهتر است بنگریم که بقیه دنیا چگونه کار می‌کنند.

شهردار تهران افزود: امیدوارم که فرهنگ دفاع مقدس و جهاد و بسیج گره‌گشای همه کارهای ما در تمام عرصه‌ها باشد.

وی به زنان خیابانی به عنوان آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: معتقدم 82 درصد اینگونه زنان که به آسیب‌های اجتماعی گرایش پیدا می‌کنند با انگیزه اقتصادی و فقط 18 درصد انگیزه غیراقتصادی دارند و اگر حداقل درآمد را برای تأمین هزینه‌های زندگی خود داشتند هرگز دست به این کار نمی‌زدند.

وی تصریح کرد: شهرداری باید تلاش کند به زنان سرپرست خانوار توجه بیشتری نشان دهد.

کد خبر 4770

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز