رودخانه کن همچنان به عنوان محلی برای تخلیه فاضلاب مراکز صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. لوله های ریز و درشتی که در محدوده پل کن در بزرگراه فتح تا حاشیه رودخانه کشیده شده اند به صورت آشکار پساب هایشان را در بستر این رودخانه تخلیه می کنند.

فاضلاب در رودخانه کن

 همشهری آنلاین- مهدی اسماعیل پور:سال گذشته پس از گزارش مستند همشهری محله از لوله های فاضلابی که تا حاشیه رودخانه کشیده شده و در بستر بزرگترین رودخانه تهران تخلیه می شد شرکت آبفا از رسیدگی به این تخلف خبر داد، اما هنوز هم مسیر لوله های فاضلاب به  رودخانه کن، ختم و در بستر آن سرازیر می شود.

رودخانه کن در نوار غربی تهران و از شمال تا جنوب پایتخت جریان دارد. در طول این مسیر از مراکز تفریحی و تفرجگاه های بخش شمالی عبور می کند، به محدوده صنعتی و مسکونی در میانه راه می رسد و دست آخر هم به عنوان یک منبع آبی مهم در زمین های کشاورزی جنوب شهر مورد استفاده قرار می گیرد.

در شرایطی که طرح مناسب سازی بستر رودخانه توسط شهرداری در حال اجراست دیدن لوله هایی که فاضلاب و پساب های صنعتی و مسکونی را داخل این رودخانه تخلیه می کنند و در مقابل آن انفعال شرکت آبفا جای سؤال دارد.

سالهاست که فعالان محیط زیست و شهروندان ساکن محدوده پل کن در کیلومتر ۶ بزرگراه فتح از تخلیه فاضلاب برخی از شرکت ها و شهرک های اطراف در داخل رودخانه کن خبر می دهند و می گویند که تمام پیگیری هایشان در این خصوص همواره بی نتیجه مانده است. مراکز صنعتی که علاوه بر آلوده کردن خاک و هوا و انتشار بوی نامطبوع در این محدوده سالهاست که رودخانه کن را نیز بی نصیب نگذاشته اند و از آلوده کردن این منبع آبی مهم تهران هم دریغ ندارند!

جالب اینکه تخلیه فاضلاب در بستر رودخانه نه به صورت پنهانی و در تاریکی شب بلکه کاملاً آشکار و در روز روشن انجام می شود اما هیچ ارگان و سازمان مسئول و غیرمسئولی برای جلوگیری از آلودگی و نابودی رودخانه بزرگ تهران دست به کار نمی شود و اقدامی انجام نمی دهد. آلودگی که دست آخر از طریق محصولات کشاورزی به مردم برگشته و در حلق مردم شهر ریخته می شود.

کد خبر 476809

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha