زیاد شدن سگ‌های بدون صاحب همزمان با شروع فصل سرما در محله‌های حاشیه‌ای مانند حکیمیه، ‌باعث نگرانی اهالی و حامیان حقوق حیوانات شده است.

سگ های بی صاحب

همشهری آنلاین- پریسا نوری: زیاد شدن سگ های بی صاحب در محله حکیمیه نگرانی هایی را برای اهالی محله و حامیان حیوانات به وجود آوده است. از یک سو اهالی انتظار دارند مدیریت شهری با جمع‌آوری این حیوانات که اغلب موجب ترس شهروندان به ویژه کودکان می‌شود، محله را امن کند و از سوی دیگر حامیان حیوانات به دلیل عملکرد نادرست برخی پیمانکاران در سال‌های گذشته، نگران سرنوشت حیوانات جمع‌آوری شده هستند. «حامد حجازی» عضو شورایاری حکیمیه درباره وفور سگ‌های بی صاحب در محله می‌گوید: ‌«امسال همزمان با سرد شدن هوا، به دلیل عملکرد نادرست برخی افراد که به سگ‌ها در داخل محله غذا می‌دهند، تعداد سگ‌ها در داخل محله زیاد شده و با وجودی که ۹۹ درصد این حیوانات بی‌آزارند، اما اغلب شهروندان نگران حضور آنها در محله هستند. » او در ادامه با اشاره به نگرانی گروه‌های حامیان حیوانات می‌گوید: «در سال‌های گذشته به دلیل عملکرد نادرست برخی پیمانکاران برای جمع‌آوری حیوانات شهری، گروه‌های حامیان حیوانات فعال در حکیمیه هم نگران سرنوشت سگ‌های جمع‌آوری شده هستند از این رو شهرداری باید بر روند اجرای این طرح نظارت کافی داشته باشد تا به این حیوانات آسیبی نرسد. »

«محسن حمزه‌پور» دبیر شورایاری محله حکیمیه با بیان اینکه اقدامات مسئولان مربوطه باید در راستای رفع دغدغه شهروندان و گروه‌های حامیان حیوانات باشد، راهکاری برای رفع این دغدغه دوسویه ارائه می‌دهد و می‌گوید: «در منطقه ۲۲  که مانند منطقه ۴ یکی از مناطق حاشیه‌ای پایتخت است، شهرداری با نظارت گروه‌های حامیان حیوانات، محلی برای نگهداری سگ‌های بی صاحب اختصاص داده است، با توجه به اینکه در تلو و اطراف حکیمیه زمین بایر زیاد است لازم است این اقدام توسط شهرداری منطقه ۴ اجرا شود. »

به نظر می‌رسد ایجاد فضایی برای حمایت از حیوانات بی صاحب با همکاری و نظارت حامیان حیوانات راه‌حل مناسب برای ساماندهی حیوانات باشد به ویژه اینکه گروه‌های حامیان همکاری خود را با این طرح اعلام کرده‌اند. «حامد بلوری» ساکن محله حکیمیه و از اعضای فعال حامیان حیوانات با بیان اینکه لازم است حقوق سگ‌ها به عنوان حیوانات شهری و یکی از مخلوقات خداوند، توسط شهروندان و مسئولان مربوطه رعایت شود به خبرنگار همشهری محله می‌گوید: «اگر مسئولان زمینی در اختیار گروه حامیان حیوانات بگذارد با ایجاد پناهگاهی امن برای حیوانات، همه توانمان را برای رسیدگی به این حیوانات به کار می‌گیریم. »

«وحید دهستانی» شهردار ناحیه ۸ با بیان اینکه طرح جمع‌آوری سگ‌های بی‌صاحب از آغاز پاییز در محله حکیمیه شروع شده، می‌گوید: «در این طرح روزانه ۳ یا ۴  قلاده سگ توسط اکیپ‌های زنده‌گیری جمع‌آوری و به کمپ‌های اطراف تهران و تلو منتقل شدند و بقیه سگ‌ها در مراحل بعدی جمع‌آوری می‌شوند. »

کد خبر 475456

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha