همشهری آنلاین: شرکت‌های هلندی قصد دارند از "گیرت ویلدرز" نماینده هتاک مجلس این کشور به دلیل انتشار فیلم ضداسلامی "فتنه" شکایت کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاهه، شرکت‌های هلندی تهدید کردند که چنانچه فیلم ضداسلامی تهیه شده توسط ویلدرز به تحریم کالاهای هلندی منجر شود، علیه او شکایت خواهند کرد.

"برنار وینتژه" رییس سازمان کارفرمایان هلند به یک روزنامه هلندی گفت: تحریم کالاها به صادرات هلند زیان می‌رساند. شرکت‌هایی مانند "شل" ، "فیلیپس" و "یونیلور" به عنوان شرکت‌های هلندی شناخته می‌شوند.

وی افزود: نمی‌دانیم که آیا ویلدرز پولدار است یا پوشش بیمه‌ای خوبی دارد یا نه، اما اگر کالاهای ما تحریم شوند سعی می‌کنیم کاری کنیم که او مسئولیت کارش را به عهده بگیرد.

این درحالی است که "ماهاتیر محمد" نخست‌وزیر پیشین مالزی روز شنبه پیشنهاد تحریم کالاهای هلندی را مطرح کرد.

وی به خبرنگاران گفت: درصورتی که مسلمانان متحد باشند، به راحتی می‌توان اقدامی صورت داد، اگر ما کالاهای هلندی را تحریم کنیم، آنها باید شرکت‌های خود را تعطیل کنند.

وی افزود: درصورتی که ‪ ۱/۳‬میلیارد مسلمان متحد شوند و بگویند که کالاهای هلندی را نمی‌خرند، این کار (تحریم) موثر خواهد بود.

مطبوعات اردن نیز خواستار چنین تحریمی شده‌اند.

دو روز پس از انتشار فیلم مستند ‪ ۱۵‬دقیقه‌ای "فتنه" در اینترنت، کشورهای اسلامی از جمله مالزی و سنگاپور، و همچنین "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد این فیلم را محکوم کرده‌اند.

نخست‌وزیر هلند گفته است که پیامدهای این فیلم ممکن است چندین ماه به دیگر مشخص شود.

کد خبر 47282

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز