آیین تجلیل و نکوداشت سید «محمد تهرانی» از نویسندگان و شاعران محله جوادیه در سالن اجتماعات سرای محله شهید هادیان برگزار شد.

کتابخوانی

همشهری آنلاین‌ـ رضا نیکنام: در این برنامه که به همت مسئولان ناحیه یک شهرداری منطقه ۱۶ با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد، از فعالیت های ۵۰ساله استاد تهرانی، چهره ادبی و هنری محله جوادیه در تشویق و ترغیب شهروندان به‌ویژه کودکان و نوجوانان به امر مطالعه و کتابخوانی تجلیل شد.

«مجتبی مظفری» شهردار ناحیه یک منطقه۱۶ در این باره به خبرنگار همشهری محله گفت: «استاد تهرانی صاحب قدیمی‌ترین کتابفروشی محله جوادیه است که آثار متعددی به رشته تحریر درآورده و جزو نویسندگان گمنام شهر تهران محسوب می‌شود.»

وی اضافه کرد: «این نویسنده هم‌محله‌ای بین اهالی محبوبیت زیادی دارد. یکی از ویژگی‌های اخلاقی او اهدای کتاب و آثارش به شهروندان به‌ویژه کودکان و نوجوانان است. او در ۵۰سال فعالیت هنری تلاش کرده با اهدای کتاب، فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در محله‌ها گسترش دهد.»

در این برنامه، تهرانی به قرائت بخش هایی از کتاب‌هایش و خاطراتی از زمان نگارش این آثار پرداخت. وی حمایت از کتابفروشی‌های محلی، کاهش قیمت کتاب و حضور مردم در کتابفروشی ها را برای اعتلای فرهنگ جامعه ضروری دانست و گفت: «عبور از مشکلات عرصه‌ کتاب و کتابخوانی را در گرو حمایت همه جانبه مسئولان می‌دانم.»

«آسمان ادب ایران» و «لافتی الا علی»، برخی از آثار تهرانی هستند.

در پایان برنامه، باحضور شهردار و رئیس اداره اجتماعی ناحیه یک منطقه ۱۶، اعضای شورایاری محله جوادیه و تنی چند از ناشران و نویسندگان، از نیم قرن تلاش دلسوزانه تهرانی قدردانی شد.

کد خبر 468451
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha