مینا شهنی: دانشجویان معلول تحت پوشش بهزیستی، رایگان ثبت نام می‌شوند.

براساس ماده 8 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان از سال گذشته شهریه این دسته از دانشجویان توسط سازمان بهزیستی کشور پرداخت می‌شود.

سال گذشته و در اولین تجربه این اقدام برخی ناهماهنگی‌های رخ داده میان دستگاه‌های اجرایی سبب شد تا برخی مراکز تحصیلی با مشکلاتی روبه رو شوند.

در همین راستا مدیرکل دفتر تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد با اشاره به مشکلات پیش آمده در این زمینه از گرفتن تعهد از دانشجویان معلول برای ثبت نام در سال جاری تحصیلی خبر داد.

سدهی با اشاره به حضور 2 هزار دانشجوی معلول که در مراکز مختلف دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند افزود: شهریه نیم سال نخست 84 - 85 این دانشجویان پس از هشت ماه پرداخت شد و شهریه نیم سال دوم سال تحصیلی گذشته آنان که حدود 8 میلیارد ریال است هنوز پرداخت نشده است.

اما ابوالحسن فقیه رئیس سازمان بهزیستی کل کشور در این باره گفت: مشکل ثبت نام رایگان دانشجویان معلول برطرف شده است و این دانشجویان در سال جاری با مشکل خاصی برای ثبت نام روبه رو نخواهند شد.

وی درباره نحوه پرداخت شهریه دانشجویان توسط سازمان بهزیستی افزود: تمامی واحدهای دانشگاه آزاد پس از انجام مراحل ثبت نام دانشجویان معلول هزینه این دانشجویان را اعلام خواهند کرد و سازمان بهزیستی تمامی هزینه مطرح شده را یک جا پرداخت خواهد کرد.

رئیس سازمان بهزیستی در توضیح مشکلات سال گذشته گفت: سال گذشته به دلیل این که تجربه اول بود زمان صرف شده بیش از پیش بینی سازمان بهزیستی و دانشگاه آزاد اسلامی بود. اما امسال با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های به عمل آمده شاهد بروز این مشکلات نخواهیم بود.

فقیه افزود: سال گذشته هزینه ثبت نام این گروه یک میلیارد تومان بود که این مبلغ در سال جاری به یک میلیارد و سیصد میلیون تومان رسیده است که پس از اعلام اسامی و هزینه از سوی دانشگاه آزاد اسلامی مبلغ تعیین شده به حساب دانشگاه آزاد واریز می‌شود.

کد خبر 4644

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز