چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۶:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سناتور باراک اوباما روز سه شنبه 11 مارس در انتخابات داخلی ایالت می‌سی سی پی ادعای پیروزی کرد.

به گزارش سی ان ان، باراک اوباما پس از ادعای پیروزی در می‌سی‌سی‌پی اعلام کرد:مردم می‌سی‌سی‌پی به ندای ما درباره نیاز به انجام تغییر در کشور پاسخ دادند.

ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون نیز با صدور بیانیه‌ای پیروزی اوباما در می‌سی‌پی تبریک گفته و اعلام کرده است که این ستاد توجه خویش را از هم اکنون به مبارزات انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا و سایر ایالاتی که قرار است در آینده در آن‌ها انتخابات برگزار شود معطوف کرده است.

بر اساس آمار سال 2000 ، 36 درصد از ساکنان ایالت می‌سی‌پی را افرو امریکن‌ها (آمریکایی‌های آفریقایی تبار) نشکیل می‌دهند و گفته می‌شود 90 درصد این افراد به باراک اوباما رای داده‌اند و 9 درصد دیگر به سناتور هیلاری کلینتون. بر همین اساس سیاهپوستان آفریقایی تبار 70 درصد رای از کل رای دهندگان دموکرات در ایالت می‌سی‌پی را به خود اختصاص دادند.

البته 72 درصد از رای دهندگان سفید پوست ساکن ایالت می‌سی‌پی نیز به کلینتون رای داده‌اند و تنها 21 درصد از سفید پوستان باراک اوباما را به عنوان کاندیدای خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 آمریکا برگزیده‌اند.

ایالت می‌سی پی دارای 33 هیئت نمایندگی در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها خواهد بود.

بر اساس نتایج نظر سنجی‌ها 40 درصد از رای دهندگان دموکرات در ایالت می‌سی‌پی گفته‌اند که نژاد عامل بسیار مهمی در رای آن‌ها محسوب می‌شود. نتایج نظر سنجی‌ها همچنین داده است که 90 درصد از رای دهندگان ساکن می‌سی‌‌سی پی رای خود را به نفع باراک اوباما واریز کرده‌اند.

علاوه بر می‌سی‌پی، در ایالت همسایه آلاباما و ارکانزاس ایالتی که پیشتر هیلاری کلینتون در آن ساکن بود، قطب بندی نژادی به چشم می‌خورد.

کد خبر 46313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز