دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

وحید سعیدی: «سوپراستار» فیلم جدید تهمینه میلانی است که این روزها فیلمبرداریش در تهران ادامه دارد و تاکنون نیز نیمی از آن به پایان رسیده است.

شهاب حسینی که پیش از این در فیلم سینمایی «واکنش پنجم» تجربه‌ای موفق با میلانی را داشته، در فیلم جدید او ایفاگر نقش اصلی، یعنی همان «سوپراستار» است.

بازیگر مشهوری که دچار غرور می‌شود، اما ورود دختری نوجوان به زندگی‌اش او را متحول می‌کند. شهاب حسینی درباره این نقش و غروری که بازیگر فیلم دچارش شده می‌گوید:

«به نظر من نمی‌توان گفت که او مغرور شده و نوع رفتار او از جنس غرور و تکبر نیست. در واقع این بازیگر به نوعی دچار یأس شده و به یک واخوردگی و بی‌سرانجامی رسیده و دیگر حال و حوصله هیچ چیز و هیچکس را ندارد، به خاطر همین با آدم‌های پیرامونش بدرفتاری می‌کند و به تعهداتش در قبال قراردادهایی که می‌بندد دیگر پای‌بند نیست و این رفتار او از همین واخوردگی نشأت می‌گیرد.»

اما زندگی این سوپراستار با ورود دختر نوجوانی متحول می‌شود. نقش این دختر را بازیگر تازه کاری به نام «فتانه ملک‌محمدی» ایفا می‌کند.

بازیگری که میلانی او را از میان بیش از 150 نوجوانی که برای این نقش تست داده بودند انتخاب کرد. افسانه بایگان، نسرین مقانلو، فریبا کوثری، رضا رشیدپور، سارا زمانی و لیلا زارع دیگر بازیگران این فیلم هستند.

حسینی در فیلم «سوپراستار» با گریمی متفاوت نسبت به آن‌چه‌که از یک سوپراستار تصور می‌رود ظاهر شده است.

نکته‌ای که حسینی درباره آن می‌گوید: «بازیگرها معمولاً آرایش ثابتی ندارند، آرایش سر و صورت آنها در زمانی که مشغول بازی در فیلمی هستند را نقش آنها تعیین می‌کند. این سوپراستار هم در خود فیلم مشغول بازی در فیلمی است که در آن ایفاگر نقش یک چاه‌کن است. آرایش سر و صورت او به خاطر ایفای همین نقش است.»

«سوپراستار» به تهیه‌کنندگی محمد نیک‌بین همسر تهمینه میلانی تهیه می‌شود. آنها با وجود اینکه تکلیف فیلم قبلی‌شان مشخص نیست و اکران آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، تولید فیلم جدیدشان را شروع کرده‌اند.

فیلم‌های میلانی همیشه بحث‌برانگیز بوده، آیا «سوپراستار» هم در همین راستاست و آیا میلانی برای اکران این فیلم هم دچار مشکل می‌شود.

سؤالاتی که حسینی به آنها اینگونه پاسخ می‌دهد: «نه، اصلا فکر نمی‌کنم موضوع و ساختار فیلم مشکل‌ساز شود، آنطوری‌که از خود خانم میلانی شنیده‌ام، فیلمنامه این فیلم در زمره کارهای معناگرا طبقه‌بندی شده و بعید می‌دانم حساسیتی پیرامون آن وجود داشته باشد.»

میلانی فیلمنامه «سوپراستار» را با نگاهی به داستان «آگوستوس» نوشته هرمان هسه نوشته است و همانطوری‌که قبلا اشاره شده تاکنون نیمی از فیلمش را جلوی دوربین برده و هم‌زمان هم تدوین اولیه آن را شروع کرده است.

در حال حاضر «مستانه مهاجر» مقدمات تدوین را مهیا کرده و بنابه گفته نیک‌بین مرحله «کپشن» کردن یعنی انتقال راش‌ها به کامپیوتر و سینک کردن آنها در حال انجام است و ناصر چشم‌آذر هم ساخت موسیقی متن فیلم را شروع کرده است.

در این فیلم علیرضا زرین‌دست (مدیر فیلمبرداری)، اسحاق خانزادی (مدیر صدابرداری)، مینا قریشی (طراح گریم)، فرنار جمشیدی‌مقدم (منشی صحنه) و سیامک خواجه‌وند (دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز) با میلانی همکاری دارند.

میلانی پس از سوپراستار

تهمینه میلانی پس از به پایان رساندن فیلمبرداری فیلم «سوپراستار» که طبق برنامه‌ریزی تا پایان فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت، قصد دارد ساخت نخستین سریال تلویزیونی خود با نام «یاران کلوپ مثبت» را شروع کند.

سریالی ایپزودیک که با موضوع ایدز و با ساختاری اپیزودیک در مرکز سیمافیلم تولید خواهد شد.

همشهر ی امارات

کد خبر 46169

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز