همشهری آنلاین: دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور با اشاره به طرح مجلس شورای اسلامی در مورد کاهش تنوع مدارس گفت: با این کار موافق هستیم، البته باید ملاحظات آموزش و پرورش در نظر گرفته و شرایط اجرای آن فراهم شود.

مدارس غیر دولتی

 مهدی نوید ادهم با اشاره به مصوبه حذف تنوع مدارس در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این طرح به تایید شورای نگهبان برسد، لازم‌الاجراست. البته در حال حاضر در آموزش و پرورش فقط دو مدل مدرسه دولتی و غیردولتی داریم و مدارسی همچون استعدادهای درخشان، شاهد و هیات‌امنایی و... ذیل مدارس دولتی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: با کاهش تنوع مدارس موافقیم، البته باید ملاحظات آموزش و پرورش در نظر گرفته و شرایط اجرای آن فراهم شود.

نوید ادهم توضیح داد: اگر این طرح به تصویب شورای  نگهبان برسد، باید دوره گذار تعریف شود تا بسترها از جمله معلم ویژه، برنامه درسی افزون و... تعریف و آماده شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مجلس شورای اسلامی در طرح‌ها و لایحه‌ها نظر کارشناسی و مشورتی مرکز پژوهش‌های مجلس را دریافت و بعد از آن  تصمیم‌گیری می‌کند. ما نیز در شورای عالی اعلام آمادگی می‌کنیم که در طرح‌های مربوط به آموزش و پرورش نظر کارشناسی خود را اعلام می‌کنیم.

چند روز عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با فارس در خصوص مصوبه مذکور مجلس بیان کرد: این طرح بر اساس قانون اساسی مطرح شده است و اگر تضاد و مغایرتی با اصول بنیادی قانون داشت، مطرح نمی‌شد، اگر هم چنین باشد قطعا شورای نگهبان آن را رد می‌کند.

کارن خانلری ادامه داد:‌ با توجه به این‌که در حال حاضر ۲۴ مدل مدرسه در کشور وجود دارد، سعی شده است این مدارس تجمیع شوند. ماهیت آن چیز بدی نیست و باید از مسئولان و متولیان آموزش و پرورش جزئیات آن را جویا شد.

وی گفت: هنر آموزش و پرورش در تمام دنیا این است که با ایجاد سیستم‌های غیرانتفاعی به دانش‌آموزان نخبه توجه و از محل مدارس غیردولتی به این دانش‌آموزان کمک شود. و نیز در این راستا گام‌هایی برمی‌داریم و رفته‌رفته این سیستم را جا می‌اندازیم.  

کد خبر 460120

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha