سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مراسم تودیع و معارفه اعضای هیئت عامل ایمیدرو برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه اعضای هیئت عامل ایمیدرو با حضور وزیر صنایع و معادن، جمعی از معاونان، مدیران ستادی وزارتخانه، مدیران سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی و شرکت‌های تابعه، در محل این سازمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع ومعادن، در این مراسم احکام آقایان احمد علی هراتی نیک در سمت معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان توسعه، نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و ایرج پور حسین اکبریه،محمد مسعود سمیع نژاد،خدامراد احمدی و محمد هادی اردبیلی به عنوان اعضاء جدید هیات عامل این سازمان توسط وزیر صنایع و معادن  اعطاء شد و از اعضای هیئت عامل سابق تجلیل شد.

وزیر صنایع ومعادن در این مراسم با اشاره به نقش سازمانهای توسعه ای در تحقق اصل 44 قانون اساسی گفت:حضور این سازمانها در حوزه ها و مناطق محرومی که امکان حضور بخش خصوصی وجوندارد به عنوان حمایتگر معنا واقعی پیدا می‌کند.

علی اکبرمحرابیان بر ضرورت حضور سازمانهای توسعه ای در صنایع نوین و پر ریسک تاکید و تصریح کرد : در این راستا باید  با ایجاد زیر ساختهای مناسب  زمنیه واگذاری به  بخش خصوصی را مهیا کنیم.

وی با اشاره به اقدامات سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی در توسعه اقتصادی کشور افزود : از سوی این سازمان 20 هزار میلیارد تومان طرح تعریف شده است که برخی از آنها در مراحل اجرایی است.

محرابیان در ادامه تصریح کرد: هم اینک بیش از 13 هزار میلیارد تومان طرح دراین سازمان در حال اجراست که 80 درصد بودجه عمرانی یکسال کشور را شامل می شود.

وزیر صنایع ومعادن از  بهره برداری 34  طرح توسط ایمیدرو تا پایان سال 87 خبر داد وگفت: براساس پیش‌بینی‌ها  مقرر بوداین طرح‌ها تا پایان سال 89 به بهره برداری برسد که این مهم با تدوین سیاستگذاریهای خاص در سال 87 به انجام می رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش ظرفیت فولاد و آلومینیوم تا سال آینده اشاره واظهار امیدواری کرد:در سال آینده ظرفیت فولاد به 15 میلیون تن و ظرفیت آلومینیوم به 500  هزار تن برسد.

محرابیان گفت:هم اکنون ظرفیت تولید  مس در کشور 200 هزار تن می باشد که در سال آینده با افزایش 25 درصدی تولید این محصول به 250 هزار تن خواهد رسید.

وی با اشاره به پیشتاز بودن این سازمان در زمینه واگذاری سهام عدالت و خصوصی سازی خاطر نشان کرد :ایمیدرو بتواند دراین زمینه بیش از پیش تاثیر گذار باشد.

کد خبر 45769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز