شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۳:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سفرای جنبش عدم تعهد در آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی(نم) با تصویب بیانیه‌‌ای از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران حمایت کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، گروه نم در این بیانیه با استقبال از گزارش البرادعی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، درباره برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرده‌اند انتظار می‌‌رود از این پس بازرسی‌‌های آژانس از فعالیت‌های هسته‌ای ایران به صورت عادی انجام شود.

در این بیانیه همچنین تصریح شده‌است همه فعالیت‌های آژانس و جلساتش باید در چارچوب گزارش‌های رسمی این نهاد باشد و هرگونه فشار سیاسی به دبیرخانه مردود است.

این بیانیه قرار است در نشست آینده شورای حکام قرائت شود.

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم درباره بررسی موضوع هسته‌ای ایران در اجلاس فصلی شورای حکام، روز جمعه با محمد البرادعی گفتگو کرد.[در همین زمینه]

علی اصغر سلطانیه این نشست را بسیار مفید توصیف کرد.

35 عضو شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از روز دوشنبه در وین گزارش اخیر مدیرکل آژانس را درباره برنامه هسته‌ای ایران بررسی می‌‌کنند.

بر اساس دستور کار تعیین شده،‌ در نشست فصلی شورای حکام که از روز دوشنبه هفته آینده کارش را آغاز می‌کند، علاوه بر مسئله ایران، همکاری‌های بین‌المللی مربوط به مواد رادیو اکتیو، حمل و نقل هسته‌‌ای، مدیریت پسماند‌های هسته‌‌ای و موضوع فعالیت هسته‌ای کره شمالی نیز بررسی خواهد شد.

موضوع ایران در بخش راستی‌آزمایی نشست شورای حکام و نیز تطابق فعالیت‌های ایران با قطعنامه‌های شورای امنیت بررسی خواهد شد.

کد خبر 45559

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز