همشهری‌آنلاین: مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری از آغاز روند ساخت قطارهای مترویی با ترخیص قطعات واگن از گمرک زنجان خبر داد.

سالن تزئينات ساخت واگن مترو

مرضیه شاه‌محمدی، مدیرکل دفترحمل و نقل ریلی درون شهری سازمان شهرداریها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد: تجهیزات ۲۰ دستگاه واگن مترویی مربوط به بخش داخلی سازی قرارداد تأمین ۳۱۵ دستگاه واگن برای شهرهای تبریز، اصفهان و شیراز به همراه قطعات یدکی و ابزارآلات ویژه در حال ترخیص از گمرک زنجان و انتقال به سایت کارخانه واگن‌سازی ایریکو، شریک ایرانی شرکت پوژن، است.

به گزارش ایسنا، مرضیه شاه محمدی گفت: ارزش محموله‌های در حال ترخیص حدوداً به مبلغ ۱۸ میلیون یورو است و طی پیش بینی‌های انجام‌شده تا ۶ ماه آینده ۲۰ دستگاه واگن آماده بهره‌برداری در شهرها هستند. با ساخت این واگن‌ها، شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان (ایریکو) خود را به عنوان سازنده واگن مترویی در داخل کشور مطرح خواهد کرد.

او همچنین گفت: هم اکنون۳۰ دستگاه بدنه دیگر نیز توسط ایریکو تولید شده و در مرحله رنگ‌آمیزی است.

شاه‌محمدی در ادامه گفت: تاکنون از ۳۱۵ دستگاه واگن این قرارداد، ۱۰۰ دستگاه آن تحویل سه شهر تبریز، اصفهان و شیراز شده و در حال مسافرگیری است. همچنین طی توافق‌های انجام‌شده، محموله‌های بعدی تجهیزات اصلی واگن برای تولید ۳۰ دستگاه واگن دیگر از این قرارداد در شرف ارسال از کشور چین است.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، او همچنین یادآور شد:‌ اخیراً طی مصوبه هیأت دولت، مقرر شد افزایش خدمات برای تولید ۸۰ دستگاه واگن دیگر از محل این قرارداد برای تأمین ناوگان مترویی شهر قم و نیز شهرهای اصفهان، تبریز و شیراز به پیمانکار چینی (شرکت پوژن) ابلاغ گردد که مراحل عقد الحاقیه قرارداد در دست انجام است.

شایان ذکر است در حال حاضر ۳۱۸ کیلومتر خطوط مترویی به همراه ۲۰۴ ایستگاه با سرویس‌دهی ۱۷۴۶ دستگاه واگن در دست بهره‌برداری در کلان‌شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، ‌شیراز و تبریز است.

کد خبر 441746

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha