همشهری آنلاین: رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از انجام بخشی از امور مشمولان از جمله اخذ دفترچه راهنما، دریافت مدارک و ثبت اطلاعات در سیستم مکانیزه وظیفه عمومی از طریق دفاتر پلیس+10 در سراسر کشور خبر داد.

سردار زاده کمند گفت: سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به منظور جلوگیری از اتلاف وقت و کاهش سفرهای درون شهری و کوتاه کردن مدت رسیدگی به وضعیت مشمولان -حداقل به مدت 15 روز- تصمیم گرفت تا علاوه بر بهره‌گیری از سیستم پست، بخشی از امور مشمولان را از طریق پلیس + 10 انجام دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، این امور شامل اخذ دفترچه راهنما، دریافت مدارک و ثبت اطلاعات در سیستم مکانیزه وظیفه عمومی می‌شود.

سردار زاده کمند در ادامه در خصوص این واگذاری گفت: در مرحله اول، اجرای این طرح در تعداد 53 دفتر پلیس + 10 از تاریخ 23/11/86 در تهران بزرگ و مرحله دوم، پس از رفع مشکلات احتمالی، در اردیبهشت ماه سال 87 در دفاتر پلیس + 10 در سراسر کشور انجام خواهد گرفت.

وی افزود: مشمولان می‌توانند پس از مراجعه به دفاتر پلیس + 10 و تهیه دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی نسبت به تکمیل فرم‌های مربوطه (اعزام به خدمت، معافیت کفالت، معافیت پزشکی، معافیت موارد خاص و ... ) اقدام و آنها را جهت ثبت در سیستم مکانیزه وظیفه عمومی در اختیار دفاتر مذکور قرار دهند.

وضعیت مشمولیت این افراد در چارچوب در خواست های انجام شده در کوتاه ترین زمان ممکن مشخص و از طریق پست به آنان اعلام خواهد شد.

سردار زاده کمند در پایان گفت: این دفاتر در آینده نزدیک آماده پاسخگویی به استعلامات مشمولان در خصوص آخرین وضعیت خدمتی آنان نیز خواهند بود. خدماتی که از طریق دفاتر پستی انجام می شده، به قوت خود باقی است.

کد خبر 44148

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز