رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به اینکه کارت‌های جعلی از طریق استعلام قابل شناسایی است به شهروندان توصیه کرد،

 تحت هیچ شرایطی به افراد سود جو که مدعی هستند می‌توانند این کار را بکنند، مراجعه نکرده و تلاش کنند با در نظر گرفتن مقررات، راه قانونی را انتخاب کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار محمد‌ جواد ‌زاده کمند، رئیس سازمان وظیفه عمومی گفت‌: همواره تلاش می‌کنیم تا از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و متخصصانی که وارد خدمت نظام می‌شوند‌، متناسب با تخصص‌های خود آنها استفاده کنیم‌.

البته استفاده از افراد متخصص به رده‌های به کارگیرنده مربوط می‌شود نه نظام وظیفه اما از بخش اعظم متخصصانی که وارد خدمت می‌شوند، در مشاغل تخصصی‌شان استفاده می‌شود.

وی با تاکید براینکه تلاش می‌کنیم سربازان وظیفه در نزدیکترین محل زندگی خود خدمت کنند، تصریح کرد: برای اجرای این طرح، نرم افزار خاصی تعریف شده است تا افراد تقسیم شوند.

در حال حاضر نمی‌توانیم ادعا کنیم که سربازان در نزدیک‌ترین محل زندگی خود خدمت می‌کنند زیرا سهمیه‌ای که هر ماه برای نیروهای مسلح تعیین می‌شود، تعیین‌کننده است.

سردار زاده کمند با اشاره به اینکه همه سربازان وظیفه پس از ورود به خدمت بیمه می‌شوند، افزود: همسران سربازان متاهلی نیز که هم اکنون مشغول گذراندن دوره خدمت سربازی هستند، بیمه خواهند شد و در این زمینه هیچ مشکل خاصی وجود ندارد.

به گفته این مقام انتظامی تعداد کمی از سربازان بر اساس امریه ستاد کل نیروهای مسلح، در اختیار سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی قرار داده می‌شوند.

افزایش تعداد سربازان در سازمان‌ها، جزو اختیارات ستاد کل نیروهای مسلح است که این امر بر اساس سهمیه‌ای که آنها تعیین می‌کنند، انجام می‌شود، اما اولویت، تامین سربازان وظیفه نیروهای مسلح نظامی و انتظامی است.

در ادامه سیاست‌ها، اگر بحث تامین سرباز سازمان ها جزو برنامه باشد، قطعاً سازمان آن را تامین می‌کند. وی در خصوص غیبت‌های بخشیده شده اظهار داشت: موضوع غیبت‌های بخشیده شده از سوی مقام معظم رهبری، صرفاً اضافه خدمت3 ماهه‌ای بود که در دفترچه آماده به خدمت بود اما آثار این غیبت‌ها همچنان پا بر جاست.

زاده کمند تصریح کرد: موارد درخواست مشمولان نسبت به تعجیل یا تاخیر در خدمت مورد بررسی قرار می‌گیرد،  اما اساساً این مشکل با برگزاری جلسات با ستاد کل نیروهای مسلح حل خواهد شد که امیدواریم با تصمیماتی که اتخاذ شده ، از اردیبهشت ماه سال 1387 ، اعزام در قالب زمانبندی صورت گیرد و تاخیری در اعزام افراد نداشته باشیم.

کد خبر 43847

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز