به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، علی پیرحسینلو در جلسه شورای فرهنگی و اطلاعرسانی معاونت حملونقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به سیاستهای معاونت ترافیک در سال ۹۸ تصریح کرد: حفظ دستاورد کنترل آلودگی هوا، توسعه حملونقل عمومی، توسعه دوچرخهسواری، توسعه پارک حاشیهای و تکمیل طرحهای ترافیکی تهران ازجمله محورهای برنامهریزی مدیریت ترافیک پایتخت در سال جدید است.
در این جلسه به حواشی مطرحشده اخیر مبنی بر ناایمن بودن خط ۶ مترو و عدم نصب هواکشهای لازم در این خط اشاره و مطرح شد که طی سه دهه سابقه ساخت مترو در کلانشهر تهران از دوره مدیریت مهندس محسن هاشمی تا امروز، هیچیک از خطوط مورد بهرهبرداری با تمامی تجهیزات افتتاح نشده است، بلکه تجهیزات و امکانات همیشه در حد استاندارد تامین شده و سپس به نسبت ظرفیت و نیازی که ایجادشده، توسعهیافته است.
خط ۶ مترو روز یکشنبه هجدهم فروردینماه با ۳ ایستگاه به بهرهبرداری رسیده است که در طراحی بر اساس اصول فنی و مهندسی، نهایتا نیازمند ۷ هواکش در داخل تونل است. این خط هماکنون با سرفاصله تقریبی ۲۵ دقیقه راهاندازی شده که در آینده نزدیک به ۱۵ دقیقه کاهش خواهد یافت. نیاز به نصب هواکش نیز طبق ضوابط فنی وابسته به سناریوی بهرهبرداری است که به گفته کارشناسان با سرفاصله فعلی و طول مسیر افتتاحشده، استاندارد آن بهطور کامل رعایت شده است. چنانکه شرکت مشاور این پروژه نیز بهطور کتبی این موضوع را تایید کرده است.
درعینحال بر اساس گزارش شرکت مترو در این جلسه، شب گذشته مجددا تست دود در این خط و در محدوده ایستگاههای بهرهبرداری شده انجامگرفته و تایید شده که تخلیه دود بدون هیچ مشکلی صورت میگیرد.
بر اساس گزارش شرکت بهرهبرداری مترو، از زمان آغاز مسافرگیری خط ۶ مترو (ساعت ۱۲:۳۰ ظهر روز یکشنبه) تا پایان روز دوشنبه بیش از ۴ هزار نفر در این خط که تنها ۳ ایستگاه آن افتتاحشده، سفرکردهاند که نشاندهنده استقبال گسترده و نیاز شهروندان محدوده جنوب شرقی تهران به دسترسی به شبکه متروی درونشهری است.
نظر شما