مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شهردار تهران از توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری در پایتخت هم‌زمان با تعطیلات نوروزی و حضور بیشتر گردشگران در شهر خبر داد.  

حناچي؛ سه‌شنبه بدون خودرو

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی در اولین سه‌شنبه بدون خودرو سال ۹۸ به روال معمول از میدان توحید تا پارک شهر رکاب زد. در پارک شهر نیز جمعی از دانش‌آموزان به شهردار تهران پیوستند و برای دقایقی با یکدیگر رکاب زدند.

شهردار تهران در حاشیه این برنامه با حضور در جمع خبرنگاران گفت: تلاش ما این است که با همکاری داوطلبانه مردم از حجم خودروهای موجود در سطح شهر بکاهیم و به توسعه حمل و نقل عمومی، توسعه مسیرهای دوچرخه و پیاده و به طور کلی تغییر شیوه زندگی تا آن جا که امکان‌پذیر است، بپردازیم.

حناچی با بیان این‌که توسعه حمل و نقل عمومی راهکار کاهش آلودگی هوا و ترافیک در تهران است، اظهار کرد: توسعه مسیر دوچرخه، تقویت پیاده‌محوری و به طور کلی تغییر مودهای حمل و نقل به حمل و نقل پاک، سیاستی است که تمامی کلانشهرهای موفق دنیا با همکاری مردم تعقیب می کنند.  

شهردار تهران همچنین با تاکید بر ضرورت ایمن‌سازی محیط عبور دوچرخه در پایتخت تصریح کرد: در نوروز امسال بسیاری از مسیرهای دوچرخه‌سواری در پایتخت را در راستای تقویت حمل و نقل پاک، توسعه دادیم.  

او در پاسخ به این سوال که اگر سه‌شنبه‌های بدون خودرو اتفاق بیفتد چه می‌شود، گفت: سه‌شنبه‌های بدون خودرو اتفاق افتاده و یک نماد است، به این معنی که می‌توان در سایر روزهای هفته هم بدون خودرو و با دوچرخه تردد کرد.  

شهردار تهران در پایان تاکید کرد: این پویش آغاز یک حرکت و تغییر نگاه در سطح شهر تهران خواهد بود.

کد خبر 436725

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز