همشهری آنلاین: مدیرکل منابع طبیعی مازندران - ساری گفت: تمامی عرصه‌های جنگلی استان تاپایان سال مالی جاری دارای سند کاداستر به نام دولت جمهوری اسلامی خواهند شد.

جنگل

به گزارش مهر، سید محسن موسوی تاکامی تثبیت مالکیت عرصه‌های منابع طبیعی را از جمله اقدامات برشمرد و افزود: تهیه نقشه کاداستر ۱۱۶ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی جزو برنامه بود و علاوه بر این نیز ۵۷۰ هزار هکتار مازاد بر قرارداد جزو برنامه‌ها است و تهیه کاداستر ۵۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های ملی در قالب برنامه ۱۰۰ روزه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: عرصه‌های جنگلی استان مازندران تا پایان سال مالی جاری سنددار می‌شوند و نسبت به تهیه نقشه کاداستر اقدام می‌شود.

موسوی با بیان این که در هفته منابع طبیعی، جشن کاداستر و انفال در سوادکوه برگزار می‌شود گفت: این جشن در سطح کشور نادر بوده و مازندران در این حوزه پیشتاز است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران – ساری، رفع تداخلات اراضی را از دیگر اقدامات بیان کرد و گفت: پرونده‌های زیادی در این زمینه تشکیل شده بود و با تهیه کاداستر، اثبات مالکیت و رفع تداخلات در اراضی مستثنیات انجام می‌شود.

موسوی یادآور شد: امیدواریم در پایان برنامه ششم، مشکلات در حوزه زمین را برطرف کنیم تا در آینده این مسائل را شاهد نباشیم.

وی با اشاره به پروژه‌های آبخیزداری ادامه داد: امروز بحران آب فقط مربوط به ایران نیست بلکه کل جهان به دلیل گرم شدن کره زمین با آن مواجه هستند.

موسوی تغییرات آب و هوایی و تغییر اقلیم را از مسائل مهم پیش روی بیان کرد و گفت: تولید گازهای گلخانه‌ای از دلایل تغییرات آب و هوایی به شمار می‌رود و در کشور ما بیش از ۶۰۰ میلیون تن گازهای گلخانه‌ای تولید می‌شود.

وی بحران آب را از مسائل و مشکلات دیگر برشمرد و گفت: شرایط آب در کشور ما چندان مطلوب نیست و در استان مازندران نیز با مشکلاتی مواجه هستیم.

کد خبر 433416

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha