همشهری آنلاین: رئیس جمهور ونزوئلا از اقدام تحریک آمیز روسای جمهور شیلی و کلمبیا به شدت انتقاد کرد

نیکلاس مادورو

به گزارش خبرگزاری صداوسیما نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا از اقدام تحریک آمیز روسای جمهور شیلی و کلمبیا به شدت انتقاد کرد.

نیکلاس مادورو در تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد: « روسای جمهور کلمبیا و شیلی که در خدمت یانکی ها هستند و تحریک به خشونت می کنند، مردم را به هجوم به مرز ونزوئلا در شنبه آینده دعوت می کنند.»

وی افزود: « سال ها خواهد گذشت و ما آنها را فراموش خواهیم کرد و فقط آن را به عنوان یک داستان بد که در زمان بدی اتفاق افتاد، قضاوت خواهیم کرد.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کاراکاس، سباستین پینه را و ایوان دوک، روسای جمهور شیلی و کلمبیا که از منتقدان مادورو هستند و دولت هایشان از نخستین دولت هایی بودند که خوآن گوآیدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناختند، اعلام کردند که قصد دارند روز جمعه در حمایت از عملیات مخالفان دولت ونزوئلا برای تحویل کمک های به اصطلاح بشردوستانه، به شهر کوکوتای کلمبیا در مرز ونزوئلا بروند.

با درخواست گوآیدو که برخی کشورها وی را به رسمیت شناخته اند، حدود 700 هزار نفر برای تحویل دهها تن کمک به اصطلاح بشردوستانه  در مرز این کشور جلب شده اند.

دولت ونزوئلا با هدف جلوگیری از ورود محموله کمک های آمریکا به خاک ونزوئلا برخی از مرزهای دریایی و هوایی را بست

دولت ونزوئلا با هدف جلوگیری از ورود محموله کمک های آمریکا به خاک ونزوئلا دستور داد مرز دریایی و هوایی این کشور با سه جزیره مستقر در دریای کارائیت بسته شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، یکی از فرماندهان ارتش ونزوئلا بسته شدن مرزهای دریایی و هوایی این کشور را با جزائر موسوم به کراسائو، اروبا و بونائیر در دریای کارائیب بسته شده است.

برخی منابع گفته اند آمریکا قصد دارد کمک های خود برای ونزوئلا را ابتدا به جزیره کراسائو منتقل و از آن جا به داخل ونزوئلا منتقل کند اما دولت ونزوئلا از دریافت این کمک ها خودداری و اعلام کرده است این اقدام آمریکا در واقع منحرف کردن افکار عمومی برای اشغال خاک ونزوئلا است.

از سوی دیگر ارتش ونزوئلا بار دیگر بر وفاداری خود به نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور تاکید و اعلام کرد بدون پیش شرط از نیکلاس مادورو حمایت می کند.

وزیر دفاع ونزوئلا هم در واکنش به تهدید اخیر دونالد ترامپ ضد نیروهای ارتش ونزوئلا گفت: نیروهای ارتش این کشور هرگز از هیچ دولت خارجی دستور نخواهند گرفت و نیروهای ارتش هم ونزوئلا در مناطق مرزی با هدف جلوگیری از هر نوع خشونتی در آماده باش هستند.

کد خبر 432378

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha