همشهری آنلاین: دو وزارتخانه علوم و بهداشت در جلسه‌ای به ریاست دکتر عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مأمور شدند ظرف چهار ماه آینده به طراحی برنامه اشتغال فارغ‌التحصیلان بپردازند.

فارغ‌التحصیل

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر منصور کبگانیان، دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور درباره جزئیات یکصد و پانزدهمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور که به ریاست دکتر سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، گفت: در ابتدای جلسه، گزارش تدوین شده در دبیرخانه ستاد از تحولات علم و فناوری در کشور و برخی کشورهای منطقه ارائه شد و از جمله روند خروج دانشجویان ایرانی و یا دانشجویان مقیم سایر کشورها طی و در مقایسه با سایر کشورهای دیگر مورد مقایسه قرار گرفت. همچنین گزارشی از توسعه ICT و جایگاه ایران در این حوزه ارائه شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: دستور دوم این جلسه که دستور اصلی بود به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و آسیب‌های این دوره اختصاص داشت.

دکتر کبگانیان گفت: در جلسات گذشته دستگاه‌های مختلفی گزارش خود را پیرامون این موضوع ارائه دادند و برای رفع این آسیب‌ها پیش‌نویس سند سیاست‌های اجرایی و ضوابط اشتغال دانش‌آموختگان تدوین شد. این پیش‌نویس شامل ۹ ماده و چند تبصره است که ماده یک آن در این جلسه به تصویب رسید.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: بر اساس ماده یک این سند، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف شدند ظرف مدت حداکثر چهار ماه برنامه‌­های اقدام خود را در رابطه با اجرای سیاست‌های اشتغال دانش‌آموختگان برای تصویب نهایی به ستاد نقشه ارائه دهند.

دبیر ستاد راهبری اجرایی‌سازی نقشه جامع علمی کشور گفت: محورهای مدنظر برای دو وزارتخانه حول سه موضوع است که محور اول بازنگری در تعداد و ظرفیت رشته و گرایش‌های تحصیلی در همه زیرنظام‌ها و محور دوم راه‌اندازی سامانه ملی اشتغال‌پذیری دانشجویان است که بایستی ظرف مدت یکسال این سامانه راه‌اندازی شود.

دکتر کبگانیان افزود: در محور سوم، ترغیب و هدایت دانشگاه‌ها و مؤسسات آمزش عالی و رصد سالانه وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان و ارتقای این موضوع است که از دو وزارتخانه خواسته‌ایم برنامه‌های مربوط به این سه محور را ظرف مدت چهار ماه ارائه دهند.

کد خبر 432367
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha