همشهری آنلاین: اگر قرار است نرخ بازدید برای موزه ها تعیین کنیم لازم است قاعده ای وضع شود که همه خانه موزه ها را در برگیرد.

خانه-موزه سیمین و جلال

احمد مسجدجامعی در جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در مخالفت با لایحه تعیین بهای بلیت بازدید از خانه-موزه سیمین و جلال، ضمن بیان مطلب فوق گفت: خانه-موزه سیمین و جلال، اولین موزه شهرداری است که دارای نرخ بازدید می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن به کاربردن تعبیر جدید خانه موزه شریعتی ـ شریعت رضوی برای مکانی که تاکنون صرفا به خانه موزه شریعتی شهرت داشت گفت: بازدید از خانه-موزه های تهران از جمله شریعتی ـ شریعت رضوی، خط و خوشنویسی، آیت اله بهشتی، مطهری و هاشمی رایگان است. با این که همه این خانه موزه ها در جای خود اهمیت دارند و باید به آن ها پرداخته شود، اما نکته این جاست که میان همه خانه- موزه چه شد که فقط بازدید از خانه این دو شخصیت مهم فرهنگی همراه با بلیت و تعرفه شد.

وی ادامه داد: در موضوع درآمدزایی می توان به بخش خصوصی هم نظر داشت که در این صورت اگر بخواهیم خانه – موزه ها را به این بخش واگذار کنیم، باید توجه داشته باشیم بسیاری از اماکن که شاخص هم نیستند و امکانات کمی هم دارند توسط آن ها اداره می شوند و درآمدزا هم هستتند، چه برسد به جایی مانند خانه سیمین و جلال.

مسجدجامعی ضمن بیان این نکته که هزینه نگهداری و اداره خانه-موزه سیمین و جلال، رقم قابل توجهی را شامل می شود اظهار داشت: با فروش بلیت نمی توان این هزینه ها را تأمین کرد و اگر قرار است کار را واگذار کنیم باید به راه های مختلفی اندیشید و بهترین را انتخاب کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری هزینه نگهداری خانه-موزه جلال را در سال ۵۰۰ میلیون تومان پیش بینی کرد و یادآور شد: تنها حدود ده یا پانزده میلیون تومان این مبلغ از محل فروش بلیت تأمین می شود که اصلاً قابل توجه نیست.

وی در پایان تأکید کرد: متاسفانه امروزه خانه- موزه ها فعالیتی ندارند و به نوعی رها شده اند و لازم است نگاهی کلی به این موضوع داشته باشیم.

کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بهای بلیت بازدید از خانه- موزه سیمین وجلال را برای بازدیدگنندگان داخلی سه هزار تومان و گردشگران خارجی ده هزار تومان پیشنهاد کرده بود.

کد خبر 432048

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha