همشهری آنلاین : هفتمین همایش بین المللی فلسفه دین معاصر صبح امروز ۹ بهمن ماه در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه خوارزمی به همت انجمن علمی فلسفه دین ایران و گروه فلسفه دانشگاه خوارزمی آغاز به کار کرد.

همايش بين المللي فلسفه دين معاصر

عزیزاله حبیبی، رئیس دانشگاه خوارزمی در ابتدای این همایش گفت: امسال در جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم. خون های زیادی برای این پیروزی هدیه شده است؛ چه پیش از پیروزی انقلاب و چه بعد از آن در عرصه های مختلف که یاد این شهیدان را گرامی می داریم. امیدواریم مشکلاتی که این روزها به خاطر زیاده خواهی استکبار جهانی برای کشور ما پیش آمده با سرافرازی و رقم خوردن پیروزی هایی دیگر همراه باشد.

رئیس دانشگاه خوارزمی افزود: این همایش به مناسبت صدمین سال تأسیس این دانشگاه برگزار شده است. در حال حاضر دانشگاه خوارزمی بیش از ۱۵ دانشکده و ۹ موسسه پژوهشی دارد. امید داریم بتوانیم به عنوان دانشگاهی که پیشینه قابل توجهی در نظام آموزش عالی داشته در عرصه رقابت و نوآوری و خدمت به جامعه پیروزی های بیشتری به ارمغان بیاوریم.

حمیدرضا آیت اللهی، رئیس انجمن علمی فلسفه دین ایران در ادامه همایش عنوان کرد: فلسفه دین در ایران با گرایش های بسیاری خوبی مواجه شده و مسیر خوبی را طی می کند. امیدواریم این مسیر بتواند به زایندگی بیشتر و ارائه دیدگاه های عمیق تر و پیشتازتر کمک کند. این کنفرانس هر سال به صورت بین المللی برگزار می شود و خوشحالیم که به برقراری نشاط علمی در جامعه ما در حوزه فلسفه دین کمک کرده است.

رئیس انجمن علمی فلسفه دین ایران افزود: امیدواریم این کنفرانس بتواند با سایر حوزه های فلسفه دین در جهان باب گفتگویی را بین ما و فیلسوفان و محققان دیگر کشورها باز کند و زمینه ای برای آشنایی با همدیگر و گفتگوهای بیشتر پیش آید. خوشحالم که سال به سال کیفیت مقالات بالاتر می رود و نسل جدیدی از اندیشمندان در کشور ما در حال تولد است.

رسول رسولی پور، دبیر علمی همایش و رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه خوارزمی در ادامه گفت: جا دارد تبریک عرض کنم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را و همچنین صدمین سالگرد تأسیس دانشگاه خوارزمی را به عنوان قدیمی ترین موسسه آموزش عالی کشور. آقای دکتر آیت اللهی به درستی به ارتقای سال به سال کیفیت مقالات اشاره کردند. در این کنفرانس در خدمت استیدی از کشورهای اسلونی، آلمان، ترکیه، روسیه، فرانسه و ایتالیا هستیم.

دبیر علمی همایش و رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه خوارزمی سپس گفت: بیش از ۱۰ جلسه در این کنفرانس داریم در ۳ سالن ابن سینا، فارابی و ملاصدرا. به ویژه به مهمانان اروپایی مان که از آکادمی علوم و هنر  به این کنفرانس تشریف آورده اند خوش آمد می گویم. امیدوارم برای تمامی اساتید و دانشجویان فرصت بحث و هم افزایی خوبی فراهم شود و با مشارکت تان امیدوارم ما را در بالا رفتن کیفیت همایش کمک نمایید.

منبع:خبرگزاری مهر

کد خبر 430051

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha