خبر > نمایشگاه طوبای زرین، بخش اصلی و مسابقه‌ای یازدهمین جشنواره‌ی هنرهای تجسمی فجر چهارشنبه ۱۰ بهمن، در مؤسسه‌ی صبا کار خود را آغاز کرد. در این نمایشگاه‌ می‌توانید ۶۰۴ اثر از ۴۸۵ هنرمند را تماشا کنید؛ نمایشگاهی که تا ۱۵ اسفند دایر است.

از این‌سو تا آن‌سوی شهر

جشنوارهی هنرهای تجسمی فجر، بخشها و رشتههای گوناگونی دارد از جمله پلاک ۴۰ (نیاوران)، چهار سوی هنر(باغ موزهی قصر)، اکران فیلمهای هنرهای تجسمی در خانهی هنرمندان و بخشی دیگر در موزهی امام علی (ع).

پلاک ۴۰ در نیاوران

دوشنبه ۸ بهمن نمایشگاه «پلاک ۴۰» که به ‏نمایش آثار هنرمندان انقلاب اسلامی اختصاص دارد، در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد. این ‏بخش از جشنوارهی هنرهای تجسمی فجر تا یکشنبه ۵ اسفند به کار خود ادامه می‌دهد.

نمایش فیلم و عکس

بخش «کجا ایستاده‌ایم» از دوشنبه ۱۵ تا پنج‌شنبه ۱۸ بهمن در خانهی هنرمندان برپا میشود که شامل سه پنل تخصصی است. هم‌چنین بخش نمایش فیلمهای تجسمی ۸ تا ۱۳ بهمن در خانه هنرمندان برگزار میشود. نمایشگاه عکس روزهای انقلاب نیز که به نمایش آثار کمتر دیده شده از روزهای نخست انقلاب اختصاص دارد؛ از شنبه ۱۳ تا چهارشنبه ۲۴ بهمن در خانه هنرمندان برپا میشود.

چهارسوی هنر در قصر

بخش «چهارسوی هنر» هم پنج‌شنبه ۱۱ بهمن با نمایش آثار گالریها، در باغموزهی قصرگشایش مییابد و تا ۲۴ بهمن فعالیت آن ادامه دارد. در برپایی این نمایشگاه، ۵۳ گالری از تهران و ۸ استان کشور (۲۵ گالری از تهران و ۲۸ گالری از شهرستان‌ها) مشارکت دارند.

موزهی امام علی‌ (ع)

در این روزها و در چارچوب یازدهمین جشنوارهی هنرهای تجسمی فجر، دو نمایشگاه در موزه امام علی‌ (ع) برگزار میشود؛ اولی نمایشگاه طراحی با عنوان «طراحی به‌مثابه نقد» که یک‌شنبه ۱۴ بهمن افتتاح میشود و دیگری نمایشگاه ‏دستاوردهای انتشارات هنرهای تجسمی با عنوان «نمایهی چهل» ‏ که پنج‌شنبه ۲۵ بهمن گشایش می‌یابد.


عکس: روابط عمومی هنرهای تجسمی فجر

کد خبر 429908

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha