همشهری آنلاین: یادداشت تفاهم همکاری شرکت بورس اوراق بهادار تهران با بورس اوراق بهادار اندونزی روز سه‌شنبه 29 ژانویه برابر با 9 بهمن، به امضای مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار تهران و رییس بورس اندونزی رسید.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس تهران، درمراسم امضای این یادداشت تفاهم که در جاکارتا برگزار شد، فرمان شاه - رییس بورس اوراق بهادار اندونزی - با ابراز خرسندی از همکاری با بازار سرمایه ایران گفت: بورس جاکارتا مایل است از تجربیات بورس تهران در شرکتی شدن خود بهره لازم را ببرد.

وی همچنین از همکاری با شرکت بورس اوراق بهادار تهران درخصوص معرفی ابزارهای مالی اسلامی استقبال کرد.

فرمان شاه خاطر نشان کرد: بدون شک امضای این یادداشت تفاهم، گامی مهم در جهت تداوم روند رو به رشد بورس اوراق بهادار اندونزی خواهد بود.

در این مراسم، علی رحمانی - مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران - با قدردانی از مقامات اندونزیایی برای انعقاد این یادداشت تفاهم بر همکاری بیشتر دو بورس در زمینه پذیرش، داود و ستد متقابل، داد و ستد الکترونیک، تبادل کارشناس، برگزاری دورهای آموزشی مشترک و تبادل اطلاعات تاکید کرد.

این یادداشت تفاهم، نخستین سند همکاری بورس اوراق بهادار اندونزی با یکی از کشورهای خاورمیانه است.

تفاهم‌نامه همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار ایران با آژانس ناظر بر بازار سرمایه و نهادهای مالی اندونزی نیز روز دوشنبه 28 ژانویه برابر با 8 بهمن به امضای علی صالح آبادی و فواد رحمانی رسید.

در پایان این مراسم، نشست مطبوعاتی مدیران بازار سرمایه ایران و اندونزی در محل بورس اوراق بهادار اندونزی برگزار شد.

بر اساس آخرین آمارها، بورس اندونزی در سال 2007 میلادی با ارزش جاری بیش از 200 میلیارد دلار در مکان دوم برترین بورس‌های قاره آسیا (پس از چین) قرار گرفت.

کد خبر 42927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز