در نشست مدیران بازار سرمایه ایران و وزیر دارایی هنگ‌کنگ بر همکاری مقام‌های ناظر و شرکت‌های بورس دو کشور تأکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درخصوص مذاکرات هیات اعزامی ایران با وزیر دارایی و روسای کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ‌کنگ (SFC) گفت: تسانگ وزیر دارایی هنگ‌کنگ در دیدار با مقامات ایرانی از همکاری میان دو کشور استقبال کرد.

دکتر علی صالح‌آبادی اظهار داشت: وزیر دارایی هنگ‌کنگ در این دیدار با بیان اینکه مسئولان این کشور قصد دارند به مرکز اوراق قرضه اسلامی (صکوک) در جهان تبدیل شوند بر توسعه ابزارهای مالی اسلامی با همکاری ایران تأکید کرد.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد نشست مدیران بازار سرمایه ایران با مقامات کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ‌کنگ (SFC) و بورس هنگ‌کنگ (HKEx) افزود: در پایان این جلسه مقرر شد دو طرف همکاری‌های خود را در زمینه‌های مختلف افزایش دهند.

این بازار تجربه بسیار زیادی در زمینه پذیرش شرکت‌های خارجی در بورس دارد به گونه‌ای که هم اکنون60 درصد ارزش بورس هنگ‌کنگ را شرکت‌های خارجی به ویژه شرکت‌های چینی تشکیل می‌دهند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، عمده معاملات بورس بین‌المللی هنگ‌کنگ از طریق سرمایه‌گذاران خارجی انجام می‌شود. این بورس یکی از آزادترین بورس‌های دنیا به شمار می‌رود.

مدیران بازار سرمایه ایران که در راستای توسعه مناسبات بین‌المللی سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت بورس اوراق بهادار تهران عازم جنوب شرق آسیا شده‌اند، بامداد روز دوشنبه هفته جاری عازم اندونزی خواهند شد تا با مقامات آژانس ناظر بر نهادهای مالی و بورس اوراق بهادار اندونزی دیدار و درباره موضوعات مورد نظر برای توسعه همکاری‌ها، گفت‌وگو کنند.

برنامه خصوصی سازی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار  تبادل کارشناس و برگزاری دوره‌های آموزشی، تبادل اطلاعات بین بورس‌ها و مقام‌های ناظر، پذیرش متقابل اوراق بهادار، همکاری در زمینه بازارهای مالی اسلامی و توسعه ابزارهای اسلامی (مانند صکوک) و همکاری در مورد زیر ساخت‌های بازار به منظور توسعه بازار شفاف، کارا و منصفانه اوراق بهادار را از همکاری‌های آتی بازارهای سرمایه ایران و هنگ‌کنگ اعلام کرد.

وی‌خاطر نشان کرد: به‌طور حتم تجربیات بورس هنگ‌کنگ در موضوع بین‌المللی کردن بازار اوراق بهادار می‌تواند مورد استفاده ایران قرار گیرد.

گفتنی است، بورس بین‌المللی هنگ‌کنگ با ارزش حدود 2500 میلیارد دلار، یکی از بزرگترین بورس‌های دنیاست.

کد خبر 42686

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز