همشهری آنلاین: جیلین اندرسن پا جای پای مریل استریپ، پاتریشیا هاج و جنیفر ساندرز می‌گذارد و در فصل چهارم سریال «تاج» تولید شبکه نتفلیکس نقش مارگارت تاچر را بازی می‌کند.

جيلين اندرسن و مارگارت تاچر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ساندی تایمز، اندرسن ۵۰ ساله این روزها مشغول تمرین برای بازی در نمایش «همه چیز درباره ایو» بر اساس فیلم تحسین‌شده سال ۱۹۵۰ (ساخته جوزف ال. منکیه‌ویتس با بازی بت دیویس) در وست‌اند لندن است. او تازه‌ترین چهره‌ای است که به گروه بازیگران فصل‌های سوم و چهارم «تاج» پیوسته و در سریال پربیننده نتفلیکس به نقش بانوی آهنین و نخست‌وزیر محافظه‌کار بریتانیا در دوران جنگ سرد ظاهر خواهد شد.

تصویربرداری تابستان آینده آغاز می‌شود و باید دید ترکیب اندرسن با اولیویا کولمن چگونه از آب درمی‌آید؛ بازیگری که با «محبوب/سوگلی» جزو گزینه‌ای پرامید اسکار امسال است و در دو فصل تازه «تاج» جانشین کلر فوی در نقش ملکه الیزابت دوم می‌شود. درباره روابط سرد و نه‌چندان دوستانه ملکه با خانم نخست‌وزیر در دوران ۱۱ سال زمامداری تاچر حرف‌ها گفته شده و برخی معتقدند ملکه الیزابت حتی با عبارت «آن زن» از رئیس دولت بریتانیا یاد می‌کرد.

از آنجا که از زبان ملکه و نخست‌وزیر پیشین تا امروز حرف و روایت درباره دیدارهای خصوصی هفتگی‌شان منتشر نشده، نمی‌توان درباره میزان و شدت دشمنی آنها با اطمینان سخن گفت. چارلز مور، نویسنده زندگینامه تاچر معتقد است خانم نخست‌وزیر در رویارویی با خاندان سلطنتی «به شکلی تقریبا فلج‌کننده درست» رفتار می‌کرد و در دیدارهای هفتگی معمولا عصبی بود؛ نکته‌ای که شاید در «تاج» بیشتر شرح داده و به تصویر کشیده شود.

«تاج» یکی از پرهزینه‌ترین و البته موفق‌ترین پروژه‌های تاریخ نتفلیکس است که تا امروز دو فصل آن با بازی کولمن در نقش ملکه و مت اسمیت در نقش پرنس فیلیپ روی آنتن رفته است. جان لیتگو در نقش وینستن چرچیل و آنتون لسر در نقش هارالد مک‌میلان دیگر بازیگران فصل‌های اول و دوم هستند و در دو فصل بعد توبیاس منزیس به نقش پرنس فیلیپ کنار کولمن (بازیگر نقش ملکه الیزابت) ظاهر می‌شود.

با وجود مخفی‌کار نتفلیکس درباره جزئیات «تاج» از جمله زمان پخش، به نظر می‌رسد فصل سوم سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۶ را پوشش می‌دهد و فصل چهارم به دوران حکمرانی تاچر و البته ظهور پرنسس دایانای جوان می‌پردازد. اندرسن بیش از همه برای بازی در سریال علمی خیالی «پرونده‌های ایکس» مشهور است و ایفای نقش مارگارت تاچر می‌تواند نقطه عطف کارنامه حرفه‌ای او در ۵۰ سالگی باشد.

کد خبر 429170

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha