همشهری آنلاین: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار دفترچه راهنمای پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در ۱۷ بهمن ۹۷ خبر داد.

ثبت نام كنكور

به گزارش مهر، دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام این خبر گفت: مجموعه کل رشته محل‌های پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی برای پذیرش مهر ماه ۱۳۹۸ و شرایط و ضوابط آنها در ۱۷ بهمن ۹۷ به شکل دفترچه راهنما از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

وی افزود: در این دفترچه رشته محل‌های دوره‌های روزانه و شبانه و کدمحل‌های سایر دوره‌ها که پذیرش آنها صرفاً با سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد، اعلام می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی برای پذیرش در مهر ماه سال ۹۸ صورت می‌گیرد و شرایط و ضوابط شرکت داوطلبان در آن نیز همزمان با دفترچه راهنما در ۱۷ بهمن ۹۷ اعلام می‌شود.

بر اساس مصوبه جلسه شانزدهم شورای سنجش و پذیرش ۱۲ دی ۹۷، پذیرش در رشته‌های بی‌نیاز از کنکور با اعمال سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت می‌گیرد.

بر اساس گزارش مهر، ثبت‌نام برای پذیرش در دوره‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس سوابق تحصیلی و برای مقاطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته نیز از شنبه ۲۹ دی ماه آغاز می‌شود و تا ۱۰ بهمن ماه ادامه دارد.

پذیرش در این دوره‌ها برای نیمسال دوم تحصیلی ۹۸-۹۷ صورت می‌گیرد.  متقاضیان برای ثبت‌نام در این دوره‌ها لازم است به سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org  مراجعه و پس از مطالعه دفترچه راهنما نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

هر داوطلب می‌تواند ۲۰ رشته محل از یک مجموعه و یک نظام آموزشی از میان رشته شهرهای ارائه شده انتخاب کند.  نتایج پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی در نیمه بهمن ماه ۹۷ اعلام خواهد شد.

کد خبر 428813
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha