مدیر کل امور دانش‌آموختگان وزارت علوم، چگونگی ارزشیابی مدارک تحصیلی دانشجویان دانشگاه‌های غیرمعتبر خارجی را جهت امکان ادامه تحصیل این گروه از دانشجویان در داخل کشور اعلام کرد.

یزدان‌پناه با اشاره به امکان ارزشیابی مدارک تحصیلی این دسته از دانشجویان در داخل کشور گفت: مدارک آن دسته از دانشگاه‌هایی که از نظر وزارت علوم ایران غیرمعتبر اما از نظر «مرجع قانونی ذیربط» در کشور متبوع خود معتبر هستند، ارزشیابی می‌شود.

وی در بیان چگونگی ارزشیابی این دسته از مدارک براساس مقاطع تحصیلی، اظهار کرد:‌ مدارک دوره‌های کاردانی به شرط دارا بودن دیپلم کامل متوسطه از ایران یا کشور مربوط، براساس ضوابط و مقررات عمومی ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی به مأخذ کاردانی قابل بررسی و ارزشیابی است.

به گفته یزدان پناه، مدارک دوره‌های کارشناسی درصورت احراز یکی از شرایط پیش‌بینی شده و بر اساس ضوابط و مقررات عمومی ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی به مأخذ کارشناسی قابل بررسی و ارزشیابی است.

وی قبولی در تعیین سطح و تکمیل واحد از طریق معرفی به یکی از دانشگاه‌های دولتی، غیرانتفاعی، پیام نور و جامع علمی- کاربردی جهت تعیین سطح و تکمیل واحد (درصورت ضرورت حداکثر تا 40 واحد از دروس اصلی و تخصصی با توجه به‌نظر دانشگاه پذیرنده)، قبولی در آزمون جامع مربوط به مدارک معادل کارشناسی توسط سازمان سنجش آموزش کشور، شرکت در آزمون ورودی کارشناسی ارشد در داخل کشور و کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در رشته مربوط را از جمله شرایط جهت ارزشیابی مدارک دوره کارشناسی اعلام کرد.

مدیر کل امور دانش‌آموختگان وزارت علوم همچنین ادامه داد: درصورت تمایل متقاضی، مدرک کارشناسی مورد نظر به مأخذ کاردانی (یک مقطع پایین‌تر) قابل ارزشیابی است.

کد خبر 42862

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز