همشهری آنلاین: کارمندان برج مراقبت فرودگاه‌های آمریکا که به دلیل تعطیلی دولت مدت‌هاست حقوق نگرفته‌اند، از همکاران کانادایی خود پیتزا هدیه گرفتند.

فرودگاه كانادا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسوشیتدپرس، کارمندان بخش کنترل ترافیک هوایی در کانادا برای نشان دادن همبستگی خود با همتایان آمریکایی در جریان تعطیلی دولت آمریکا، برای آنها در چند روز اخیر صدها پیتزا خریدند. این اقدام نمادین در روزهای گذشته در رسانه‌های کانادا و آمریکا و بین شهروندان هر دو کشور بازتاب‌های فراوان داشته است.

پیتر دافی، رئیس اتحادیه کنترل ترافیک هوایی کانادا گفت: «ابتکار خریدن خوراکی پنجشنبه گذشته در فرودگاه ادمونتن آغاز شد؛ وقتی کارمندان مرکز کنترل تصمیم گرفتند پول جمع کنند و برای همکاران خود در بخش کنترل فرودگاه آلاسکا خوراکی بخرند. پس از آنکه خبر به دیگر فرودگاه‌های کانادا رسید، آنها هم به ابتکار فرودگاه ادمونتن پیوستند و ایده خوراکی خریدن مانند یک بهمن هر لحظه بزرگ و بزرگ‌تر شد.»

حدود ۱۰ هزار نفر در بخش کنترل ترافیک هوایی فرودگاه‌های آمریکا کار می‌کنند و تعطیلی دولت باعث شده است از اواخر ماه دسامبر تا میانه‌های ژانویه ۲۰۱۹ حقوق و دستمزد دریافت نکنند. به گفته دافی، تا پایان روز یکشنبه تقریبا ۳۰۰ پیتزا به دست آمریکایی‌ها در ۳۶ فرودگاه رسیده و آنها تصویر این هدیه‌های خوراکی را در شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک گذشته‌اند. ضمن اینکه روند ارسال پیتزا همچنان ادامه دارد.

بسیاری از اعضای اتحادیه کنترل ترافیک هوایی کانادا در پی یافتن راه‌هایی تازه‌تر برای نشان دادن همبستگی خود با همتایان آمریکایی هستند. دافی در این باره گفت: «کنترل ترافیک هوایی یک کار پرتنش است و شما باید برای انجام دادن آن ۱۰۰ درصد آماده و ۱۰۰ درصد حواس‌جمع باشید. قرار نیست علاوه بر استرس و نگرانی ناشی از کار، کارمندان نگران تامین هزینه و چگونگی پرداختن قبض‌های خریدشان هم باشند.»

با وجود تعطیلی دولت دونالد ترامپ، بسیاری از کارکنان بخش کنترل ترافیک در فرودگاه‌های کوچک و بزرگ سر کار خود حاضر شده و در هماهنگی با فرودگاه‌های کانادا وظایف و مسئولیت‌هایشان را انجام داده‌اند. مارک شیهی، کارمند کنترل ترافیک در نیوهمپشایر با انتشار تصویر یک پیتزا در توییتر نوشت: «از برادران‌مان در شمال سپاسگزاریم که برای ما عشق و همبستگی می‌فرستند.»

کد خبر 428443

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha