همشهری آنلاین: بازیگر آمریکایی که نخستین کارگردان زن فیلمی با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در تاریخ هالیوود بود، در ۷۵ سالگی از دنیا رفت.

پني مارشال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، پنی مارشال از ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۳ کنار سیندی ویلیامز در مجموعه تلویزیونی «لاورن و شرلی» در شبکه ABC ایفای نقش کرد و بعدها به یکی از پرفروش‌ترین کارگردان‌های هالیوود تبدیل شد. او سال‌ها از بیماری دیابت رنج می‌برد و سرانجام روز دوشنبه در خانه خود در هالیوود هیلز کالیفرنیا از عوارض ناشی از همین بیماری درگذشت.

مارشال نخستین فیلمساز زن بود که سال ۱۹۸۸ با کمدی «بزرگ» با بازی تام هنکس وارد باشگاه فیلم‌های ۱۰۰ میلیون دلاری شد و فیلم او در دنیا ۱۵۱ میلیون دلار فروخت. «لیگ خودشان» و «بیداری‌ها» از دیگر فیلم‌های کارنامه او در مقام کارگردان است. مارشال از ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۱ با راب راینر، فیلمساز نامدار آمریکایی زندگی کرد. او خواهر کوچک‌تر گری مارشال، فیلمساز و تهیه‌کننده سرشناس بود که تابستان دو سال پیش در ۸۱ سالگی از دنیا رفت.

راینر، هنکس و ران هوارد (کارگردان سرشناس و بازیگر سریال «روزهای شاد») از جمله چهره‌هایی هستند که در صفحه‌های شخصی خود در توییتر به مارشال ادای احترام کردند. او «لیگ خودشان» را در ۱۹۹۲ با ۴۰ میلیون دلار ساخت و فیلم در گیشه ۱۳۲ میلیون دلار فروخت.

کد خبر 425866

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha