سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای گفت: باوجود صحبت‌هایی که انجام می‌شود مصصم هستیم که استقلال و پرسپولیس واگذار شود، چون معتقدیم که ما متولی ورزش هستیم و نباید باشگاه‌داری کنیم.

دربی

به‌ گزارش ‌ایسنا، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: وقتی که استقلال و پرسپولیس دو باشگاه پرطرفدار هستند طبیعی است که وقتی بخواهد آنها را اداره کند با پارادوکس همراه خواهد بود چون شرایط این دوباشگاه با سه سال پیش متفاوت است. این دو باشگاه قبلا وضعیت نابسامانی داشتند و تکلیف بدهی آنها مشخص نبود و پرونده‌های مختلفی در دادگاه AFC داشتند و یکی از مشکلات نگرفتن مجوز حرفه‌ای‌گری به این خاطر بود که این دو باشگاه یک متولی دارد.

وی ادامه داد: آقای سلطانی فر تاکید کردند در این مدت که وضعیت حسابرسی و مالی و بدهی این دوباشگاه حل شود. با تلاش های که صورت گرفت و تعاملاتی که با AFC داشتیم جمع بندی کردیم که چقدر بدهی انباشته دارد و در این دو سال تمام تلاش ما این بود که این شفافیت ایجاد شود. ۹۰ درصد بدهی‌ها پرداخت شده و ۱۰ درصد مابقی به خاطر این بود که برخی از طلبکارها پیگیر کار خود نبودند. در این مدت بعضی از طلبکاران آمدند در این مدت و پیگیر پرونده خود بودند و اگر ۱۰ درصد باقی مانده نیز بیایند به آنها رسیدگی خواهد شد. بیشتر بدهی مالیاتی این دوباشگاه به خاطر مالیات عملکرد بود که با تعاملی که وزارت ورزش و جوانان با وزارت دارایی انجام داد این مشکل را نیز حل کردیم.

داورزنی که در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه ۲ سخن می‌گفت، افزود: در دو سال گذشته وزارت ورزش و جوانان از دولت ریالی را خرج این دو باشگاه نکرده‌ایم. این دو باشگاه تا پایان ۹۹ مشکل تامین مالی ندارند. ظرفیت این دو باشگاه به گونه‌ای است که از اسپانسر و منابع خودش پول در می‌آورند. این دو باشگاه دو سرمایه بسیار قدرتمند هستند و نباید یک ابزار در دست یک جریان خاص باشند. وقتی دو باشگاه پنجاه میلیون هوادار دارند و توسط سامانه‌های هوادارای تامین کننده بخشی از هزینه‌ها هستند و اگر در حوزه مارکتینگ به خوبی کار شود درامدی بیش از چیزی که الان است خواهند داشت.

به گفته معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اقدامی که وزارت ورزش و جوانان قرار بود انجام دهد و قولی که به مردم داده بود این بود که خود مردم و هواداران سهم داشته باشند. این دو باشگاه در هر کجای ایران طرفدار دارند. اراده کلی دولت بر واگذاری ۱۰۰ درصدی این دو باشگاه است، ولی تا به این جای کار وزارت ورزش و جوانان هر کاری که باید انجام میداده را انجام داده و مابقی کار به عهده سازمان خصوصی سازی است.

کد خبر 425754

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha