همشهری آنلاین: رئیس شورای شهر تهران گفت: اگر اجازه دهیم افراطی‌گری و خشونت جایگزین میانه‌روی و مدارا شود، در خطر تکرارشدن آسیب‌هایی سنگینی هستیم که در سال‌های نخست انقلاب به جامعه وارد شد.

محسن هاشمي، عكس از حسين تهراني

به گزارش شهرنوشت، محسن هاشمی در صد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار کرد: ابتدا سال‌روز وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را گرامی می‌داریم، ایشان از پاک‌ترین و والاترین فرزندان ائمه محسوب می‌شوند و تنها غیرمعصومی هستند که امام معصوم زیارت‌نامه ایشان را انشا کرده‌اند. برکات حضور فاطمه معصومه (س) در قم، موجب مرکزیت یافتن این شهر به عنوان حرم اهل بیت، شد و انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه حاصل این حضور پربرکت است.

هاشمی ادامه داد: همچنین امروز به مناسبت سال‌روز شهادت دکتر مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است، امروز روز بازگشایی دانشگاه‌ها پس از انقلاب فرهنگی است که مصادف با روز جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این‌که انقلاب اسلامی به عنوان انقلابی نرم و فرهنگی، با کم‌ترین خشونت و خونریزی در مقایسه با انقلاب‌های مشابه در قرن بیستم به پیروزی رسید، تصریح کرد: اما جریانات افراطی رهبران این انقلاب را هدف حملات تروریستی و اقدامات خشونت‌آمیز قرار دادند.

او اضافه کرد: ترور شهید مفتح، که یک صاحب نظر برجسته علوم اسلامی و انسانی بود در دانشکده الهیات دانشگاه تهران، توسط گروهک فرقان که تحت تاثیر برداشت‌های التقاطی و انحرافی و افراطی از اسلام بودند و متاسفانه توسط برخی از چهره‌های انقلابی نیز ارائه می‌شد، موجب آسیب دیدن سرمایه‌های انقلاب و دامن زدن به خشونت و افراطی‌گری در جامعه شد.

هاشمی با بیان این‌که درس بزرگ حوادث تلخ اوایل انقلاب، لزوم حفظ مدارا، همدلی و وحدت در جامعه باوجود تفاوت در دیدگاه‌ها و سلایق است، عنوان کرد: اگر اجازه دهیم افراطی‌گری و خشونت جایگزین میانه‌روی و مدارا شود، در خطر تکرار شدن آسیب‌هایی سنگینی هستیم که در سال‌های نخست انقلاب به جامعه وارد شد.

او ادامه داد: به همین جهت، این روز به عنوان نماد وحدت، نزدیکی، گفت‌وگو و تفاهم حوزه و دانشگاه نامگذاری شد و مساله وحدت حوزه و دانشگاه که به معنای همگرایی، هم‌افزایی و روابط علمی میان این دو نهاد تاثیرگذار جامعه است بارها از سوی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این‌که نخستین مقدمه وحدت، حفظ حرمت و احترام بزرگان حوزه و دانشگاه است، گفت: باید مراقب بود جریانات افراطی به بهانه شعارهای انقلابی، نسبت به مخدوش‌کردن احترام مراجع معظم تقلید، علما و اساتید حوزه علمیه و همچنین اساتید و پیشکسوتان دانشگاه اقدام نکنند و همچنین کرامت و احترام طلاب و دانشجویان برای ایجاد فضای وحدت و همدلی تقویت شود.

کد خبر 425753

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha