سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک افسر سابق پلیس روسیه که سال ۲۰۱۵ به جرم کشتن ۲۲ زن به حبس ابد محکوم شده بود، در دادگاهی در سیبری به قتل ۵۶ زن دیگر متهم شد تا بدترین قاتل زنجیره‌ای قرن لقب بگیرد.

قاتل زنجيره اي روسيه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، میخاییل پاپکف ۵۴ ساله برای حدود دو دهه شهر محل زندگی خود را به منطقه وحشت تبدیل کرده بود. او شب‌ها در آنگارسک در منطقه ایرکوتسک روسیه زن‌ها را داخل خودروی خود می‌کشید و با تبر و بیل به جان آنها می‌افتاد. بدترین قاتل زنجیره‌ای یک قرن اخیر روسیه سه سال پیش برای هتک حرمت و کشتن ۲۲ زن بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۰ در دادگاه محاکمه و به حبس ابد محکوم شد.

کارآگاهان سرانجام سال ۲۰۱۲ با پیگیری سرنخ‌ها به قاتل رسیدند و با آزمایش DNA و بررسی خودروی شخصی مظنون اصلی پرونده به این نتیجه رسیدند که قاتل زنجیره‌ای آنگارسک کسی نیست جز پاپکف. حالا دادگاهی در سیبری بر اساس اعتراف‌های صریح این قاتل زنجیره‌ای اعلام کرد او دست‌کم ۵۶ زن دیگر را هم به قتل رسانده است. به این ترتیب تعداد تمام قربانیان پاپکف به ۷۸ زن رسید که در نوع خود بی‌نظیر است.

این قاتل زنجیره‌ای جنازه قربانیان خود را کنار جاده یا داخل مناطق جنگلی آنگارسک در شرق سیبری دفن می‌کرد و به محض پیدا شدن اجساد در لباس افسر پلیس به محل ارتکاب جنایت بازمی‌گشت. او پس از دستگیری در یک مصاحبه خود را «پاک‌کننده» توصیف کرده و گفته بود: «من تمام آن زن‌ها را به خاطر رفتار نامناسب‌شان تنبیه کردم. البته که هیچ‌کس بدون گناه نیست اما کسی نباید با رفتارهایش به عزیزترین نزدیکان خود آسیب برساند.»

پزشکان و کارشناسان رفتار پاپکف را نوعی میل سیری‌ناپذیر به کشتن انسان توصیف کرده‌اند. این قاتل زنجیره‌ای برای گذراندن دوران حبس ابد خود به «دلفین سیاه» منتقل می‌شود؛ یکی از فوق‌امنیتی‌ترین زندان‌های روسیه در دورترین مرز نزدیک به قزاقستان که محل نگهداری خطرناک‌ترین جنایتکاران روسیه است. ضمن اینکه دولت حقوق ماهانه ۳۶۰ دلاری پاپکف را به عنوان افسر پلیس قطع کرد؛ اقدامی که با ابراز تاسف این قاتل خطرناک مواجه شد.

نکته جالب اینکه پاپکف به کشتن ۸۴ زن اعتراف کرده بود اما پلیس نتوانست مدارک مورد نیاز را برای اثبات سه مورد از قتل‌ها پیدا کند و دادگاه او را تبرئه کرد. در عین حال، هنوز هویت ۱۴ نفر از قربانیان کشف نشده است.

آندری چیکاتیلو معروف‌ترین قاتل زنجیره‌ای شوروی در ۱۹۹۴ به جرم کشتن ۵۶ نفر اعدام شد. الکساندر پیچوشکین هم که به «قاتل شطرنجی» معروف و متهم به قتل ۴۸ نفر بود، در پارکی در جنوب غربی مسکو دوران حبس ابد را می‌گذراند.

کد خبر 425146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha