مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شهردار منطقه چهار تهران از انتخاب ۷ مدرسه به عنوان دوستدار محیط‌زیست خبر داد و گفت: براساس شاخصه‌های زیست‌محیطی هفت مدرسه منطقه چهار به عنوان مدرسه سبز انتخاب شدند.

عليرضا حسيني، شهردار منطقه 4

به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار، "سیدعلیرضا حسینی" دراین‌باره گفت: "مدارس سبز " به مدرسه‌ای اطلاق می‌شود که تمامی اعضا آن به آموزش مهارت‌های زیست‌محیطی پرداخته و در تأسیس مدرسه هم تمامی ضوابط و استانداردهای محیط زیستی وجود داشته باشد.

حسینی در ادامه توضیح داد: در این راستا مدارس و آموزش و پرورش می‌توانند نقش به‌سزایی در بهبود پایداری زیست محیطی ایفا کنند؛ بنابراین هر تغییر و تحول زیربنایی در توسعه و تعالی اجتماعی و فرهنگی جامعه در گرو مدارسی خواهد بود که از مؤلفه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری متناسب برخوردار باشند.

شهردار منطقه ۴ گفت: در این منطقه تا کنون ۷ مدرسه به عنوان مدرسه سبز یا دوستدار محیط زیست شناسایی شده و برنامه های محیط‌زیستی در آنها انجام می‌شود که طبق برنامه‌ریزی‌های مدون در این زمینه این تعداد رو به افزایش خواهد رفت.

حسینی خاطرنشان کرد: این مدارس فصل مشترک کاری قابل توجهی را بین شهرداری و آموزش و پرورش ایجاد کرده و مباحثی چون بهینه‌سازی مصرف در انرژی و منابع آب، کاهش آلودگی‌های محیط‌زیستی ، تفکیک پسماند از مبدا و ... را به عنوان رئوس مشترک کار سرلوحه خود قرار داده اند.

او افزود: علاوه بر آموزش محیط‌زیستی و مبانی و اصول آن در میان دانش‌آموزان، اولیا و مربیان نیز مخاطبان اصلی این طرح هستند و مورد آموزش قرار خواهند گرفت.

شهردار منطقه در پایان گفت: انتظار می‌رود “مدارس سبز” در حفاظت و مدیریت کارآمد محیط‌زیست و منابع و نیز گسترش آن در فعالیت‌هایشان و انتقال این اطلاعات به ارزش‌های اجتماعی در سطح کشور موفق باشند.

کد خبر 424558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha