چهارمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی از شنبه ۲۶ تا چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ با شعار «تمرین زندگی» در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

دروازه‌‌ای به سوی شهر اسباب‌بازی‌ها

نمایشگاه ترویجی بازی و اسباببازی، نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت اسباببازی ایرانی، بخش علمی با نشستها و کارگاههای تخصصی، بخشهای گوناگون این جشنواره را تشکیل میدهند. علاوه بر اینها، جشنواره به انتخاب ایدهپردازان برتر صنعت اسباببازی نیز دست میزند.

حسین ربانیغریبی، رئیس چهارمین جشنوارهی ملی اسباببازی و معاون تولید کانون پرورش فکری ضمن دعوت از مدیران دولتی برای حضور در چهارمین جشنوارهی ملی اسباببازی، توجه مسئولان به این صنعت را پیش زمینهی توسعهی پایدار دانست. به گفتهی ربانی «خانوادهها مهمترین مخاطب این جشنواره و مصرفکنندههای اصلی اسباب بازیها به شمار میآیند.»

محسن حموله، دبیر چهارمین جشنوارهی ملی اسباببازی نیز به خبرنگار هفتهنامهی دوچرخه میگوید: «امسال در بخش نمایشگاه ۸۰ شرکت تولید اسباببازی ایرانی، ۱۳۰۰ اسباب ارائه میکنند.»

او توضیح میدهد: «امسال ۲۲۴ اسباببازی برای ارزیابی به کمیتهی داوری ارائه شد که از میان آنها، ۸۳ اثر به مرحلهی نهایی رسید. علاوه بر این ۱۰۴ طرح نیز مورد ارزیابی داوران قرار میگیرد.»

حموله دربارهی بخشهای جنبی نمایشگاه میگوید: «امسال، مثل سال گذشته در بخش نمایشگاه، کارگاههای ساخت عروسکهای بومی برپا میشود و کودکان و نوجوانان میتوانند در این کارگاهها حضور پیدا کنند.» او میگوید: «هنگام برگزاری نمایشگاه که همزمان با هفتهی کتاب و کتابخوانی است، از دو کتاب رونمایی میکنیم: «فنآوریهای صنعت اسباببازی» و مجموعهی پنج جلدی «تئاتر اسباببازی».

امسال هم مثل سالهای گذشته فراخوانی برای اهدای اسباببازی به بیمارستانهای کودک منتشر شده و علاقهمندان کودک و بزرگسال میتوانند با اهدای اسباببازیهای نو یا سالم به اجرای این طرح کمک کنند.

بر این اساس، داوطلبان گروه «سلامت و هنر» همچون سه دورهی قبل با حضور در غرفه، هدایای نقدی و غیرنقدی را دریافت میکنند. این جشنواره در مرکز آفرینشهای فرهنگیهنری کانون (خیابان حجاب) از ساعت ۹ تا ۱۹ پذیرای علاقهمندان است.

دروازه‌ای به سوی شهر اسباب‌بازی‌ها
عکس: محمود اعتمادی

کد خبر 422474

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha